• 0

    Nog 40 € te gaan voor gratis levering

    Mijn winkelmandje
    1. Home
    2. Over ons
    3. Nieuws
    4. 2017
    5. Brother ondersteunt Cool Earth campagne

    Brother ondersteunt Cool Earth campagne

    Om hun 10-jarig bestaan te vieren lanceert Cool Earth de campagne Rainforest Revolution. Brother International Europe ondersteunt deze liefdadigheidsorganisatie.

    In 2009 werd Brother een belangrijke partner van Cool Earth, een liefdadigheidsinstelling die zich inzet voor hetbehoud van het tropisch regenwoud en de ondersteuning van lokale gemeenschappenin de risicogebieden. Op deze manier krijgt de lokale bevolking terug controle en ontvangen ze de nodige middelen om hun woud intact te houden.

    Cool Earth begon met het eersteduurzaamheidsprojectinCentraal Perubij de Asháninka-gemeenschap en werkt nu ook samen met gemeenschappen inPapuaNew Guineaen deDemocratische Republiek Congo. Dankzij de ondersteuning van Brother heeft deze milieuorganisatie meer regenwoud onder de bescherming van de lokale bevolking gebracht dan eender welke overheid of niet-gouvernementele organisatie. Binnen het Peru-partnerschap is het bosverlies ongeveer 27 % lager dan in de omliggende gebieden.

    Brother is trots op de steun die ze de afgelopen acht jaar aan Cool Earth geboden hebben met behulp van hetgratis retour- en recyclageprogramma; dit systeem is ontworpen om de klanten te stimuleren om hun lege inktpatronen en toners terug te sturen. Per acht inktpatronen of vier toners wordt een boom beschermdhttps://www.brother.be/nl-be/over-ons/brother-earth.

    Dankzij de inspanningen van Brother werden al 4,3 miljoen bomen en 2.994 hectaren regenwoud beschermd. Dit heeft geleid tot 2,1 miljoen minder ton CO2in de atmosfeer.

    Gezien zijn rijke geschiedenis in naaimachines heeft Brother vorig jaar eenspeciale donatiegedaan aan deJODAN-naaigroep in Papoea-Nieuw-Guinea. Er werden drie naaimachines verzonden naar de vrouwen van de naaigroep, die opgestart werd om jonge kinderen te leren naaien en hen zo een levensvaardigheid en een manier om geld te verdienen aan te reiken.

    Hoewel Cool Earth trots is op hun wereldwijde prestaties tijdens het afgelopen 10 jaar, gaan ze niet op hun lauweren rusten. Men is nogal vaak van mening dat het behoud van het regenwoud gebaseerd is op kortetermijnoplossingen in plaats van initiatieven met langetermijnvoordelen. Daarom nodigt Cool Earth bondgenoten en langdurig toegewijde partners, zoals Brother, uit om deel te nemen aan de campagne Rainforest Revolution en moedigen ze anderen aan om zich aan te sluiten bij deze ‘beweging’. Met dit initiatief streeft Cool Earth naar het verdrievoudigen van het aantal supporters en daaruit volgend ook de milieu-impact tegen 2020.

    https://www.coolearth.org/rrfilm

    Cool Earth lanceert ook deToolbox, een verfijnde versie van hun model, die een revolutie zal teweegbrengen in de bescherming van het regenwoud en dit met behulp van de bestaande Cool Earth-aanpak. Dit model werd ontwikkeld op basis van de tienjarige research van Cool Earth en zal andere organisaties in staat stellen samen te werken met het groeiend aantal inheemse gemeenschappen die de vernietiging van regenwouden willen stoppen.

    Matthew Owen, directeur van Cool Earth, zei: "We zijn enthousiast om onze eerste 10 jaar te vieren, maar beseffen dat er nog veel moet gebeuren. Naast onze supporters en partners zoals Brother, hebben we meer bondgenoten nodig om lokale gemeenschappen te helpen hun regenwoud te beschermen en andere organisaties om ons model te gebruiken om een nog grotere impact te realiseren.”