Artikel toegevoegd
  1. Home
  2. Blog
  3. Efficiëntie
  4. 2019
  5. 10 tips voor meer efficiëntie in de detailhandel
A blonde haired young woman wearaing an autumnal coat and scarf is buying a pre-prepared, clearly labelled sandwich from a retail deli shop. The customer is being served by a female member of the store's staff behind the till.

10 tips voor meer efficiëntie in de detailhandel

Het afgelopen decennium is de manier waarop consumenten winkelen aanzienlijk geëvolueerd. Naar verwachting zullen de Europese verkopen in de detailhandel dit jaar¹ met 2% stijgen. Deze groeikans moet benut worden door te innoveren en aan de behoeften van de veeleisende klanten te voldoen.

Efficiëntie wordt belangrijker dan ooit in de detailhandel. Gezien 95% van de Europese retailbedrijven met minder dan 10 werknemers werkt (2), kunnen verbeterde backoffice-processen helpen om een indrukwekkende service te leveren en te concurreren met grote merken.

Ontdek 10 printtechnologie-oplossingen die de processen, klantervaring en resultaten van uw onderneming helpen verbeteren.

 

  1.  Efficiënt prijzen labelen


    Een van de meest omslachtige en tijdrovende activiteiten in de detailhandel is het (her)labelen van producten. Bespaar moeite, tijd en geld met een draagbare labelprinter die on-demand labels afdrukt. Dankzij de betrouwbare ingebouwde WiFi en Bluetooth-connectiviteit kunt u overal labelen, in de winkel en in het magazijn. En, draag uw steentje bij aan het milieu, vermijdt verspilling en bespaar op uw budget met speciale labelprinters die het exacte aantal vereiste etiketten afdrukken – uw onderneming wint.

  2.  Voorraadbeheer


    Een kwaliteitsvol voorraadbeheersysteem kan leiden tot meer verkopen. Gebruik een draagbare printer om eenvoudig labels te maken voor de levering van producten, inkomende goederen en schappen. Handgeschreven labels kunnen verwarrend zijn en tot misverstanden leiden, vooral als ze moeilijk leesbaar zijn. Labels die met een labelprinter afgedrukt worden, zijn nauwkeurig, beknopt en er kunnen ook barcodes toegevoegd worden wat het scannen vereenvoudigt.

  3.  Archivering


    Met een goed georganiseerd archief vindt u snel dossiers terug en voert u eenvoudig herhaalopdrachten uit. Digitaliseer uw processen door leveringsbonnen te scannen en automatisch op te slaan in de database van uw onderneming. Dit bespaart tijd en voorkomt archiefproblemen. Met behulp van een draagbare scanner kunt u op verschillenden locaties scannen. Efficiëntie ten top!

  4.  Veilig afdrukken


    Het vertrouwelijk houden van gevoelige klantgegevens is essentieel en kan eenvoudig met behulp van een NFC-kaart (Near Field Communication) of PIN-activering. Documenten worden hiermee enkel en alleen geopend en opgehaald door de persoon die de afdruk gelanceerd heeft, waardoor gegevens niet in verkeerde handen terechtkomen. Dit proces kan ook de kosten verlagen, omdat er voor elke gebruiker een afdruklimiet kan worden ingesteld.

  5.  Afdrukken in het magazijn


    Draagbare print-, scan- en labeltoestellen brengen een draadloze workflow tot stand. Ze zijn overal in het magazijn inzetbaar, er is minder voorraadverplaatsing en medewerkers labelen de goederen op de gewenste locaties. Producten worden gemakkelijker en efficiënter naar klanten verzonden. 
  6.  Back-office printen


    Om efficiënt te werken, moet uw back-office goed georganiseerd zijn. Teneinde klantenorders, verzendnota's en facturen efficiënt af te drukken, investeert u best in een systeem dat snel kan printen en grote volumes beheren. Bespaar tijd en verminder de last van het vaak vervangen van verbruiksproducten door te kiezen voor inktpatronen of toners met hoge capaciteit, die nog meer professionele, kwaliteitsvolle en gemakkelijk leesbare documenten produceren.

  7.  Wachtrij-beheer


    Een veel voorkomende klacht van klanten is de wachttijd bij de kassa. Enkele wijzigingen kunnen dit euvel snel oplossen. Bij een traiteur of broodjeszaak kan de wachttijd efficiënt beheerd worden door klanten een wachtnummer te geven met behulp van een draagbare labelprinter. Zet de labelprinter in om producten te labelen : de wachttijd aan de kassa wordt verkort en u krijgt tevreden klanten over de vloer. 
  8.  Badges voor personeelsidentificatie


    Bespaar tijd en geld door zelf personeels- en bezoekersbadges te maken. De labels voor de badges worden snel en gemakkelijk afgedrukt en zijn gelamineerd wat voor extra bescherming en een professionele uitstraling zorgt.

  9.  Klantgegevens vastleggen


    Met een multifunctionele printer scannen en kopiëren gebruikers snel klant-ID’s en de identificatie wordt onmiddellijk in het bijzijn van de klant verwerkt. Documenten worden vertrouwelijk behandeld met beperkte toegang door geautoriseerde gebruikers. In een omgeving waar u alleen hoeft te scannen of waar u extra scanfunctionaliteit nodig heeft, zijn zelfstandige documentscanners met talrijke functies bijzonder geschikt. Ze zijn dus ideaal om klantgegevens vast te leggen.

  10.  Etikettering van levensmiddelen


    Voedselallergenen moeten op etiketten weergegeven worden. Met behulp van labels kunnen ingrediënten duidelijk aangegeven worden. Meerkleurige labels zijn geschikt om allergenen te markeren en het is voor de consumenten gemakkelijk om precies te weten wat ze kopen en elk risico op ernstige allergische reacties te voorkomen. 


    Onze retailbrochure bevat nog meer inzichten om u te helpen bij het ontwikkelen van efficiëntere processen. Wenst u meer tips om uw zaak efficiënt te transformeren, download dan onze Retail Solutions Brochure.

    1 Oxford Economics –Eurostat—BNP Paribas Real Estate -November 2018
    2 Eurostat 2016

Meer artikels over Efficiëntie

Dit vindt u wellicht ook leuk...

Terug naar boven