NHS logo

De uitdaging

  • Een verouderde printoplossing in een drukke medische praktijk betekende tijdverlies voor het personeel en hoge kosten
  • Frequente storingen en slechte technische ondersteuning zorgden voor frustratie bij het hele team

De oplossing

  • Een vloot van 58 printers onder een managed print service (MPS) contract
  • Verbonden printermonitoring en automatische bestelling van benodigdheden
  • Geautomatiseerde facturering en snelle technische ondersteuning

Het resultaat

  • Veel meer tijd voor het personeel om zich te concentreren op patiëntenzorg
  • 19 procent kostenbesparing ten opzichte van de vorige oplossing

Zowel klinisch als IT-personeel verloor veel tijd aan printerproblemen, dus besloten we om het hele printsysteem te upgraden naar een betrouwbare oplossing.

 

IT Administrator bij Medical practice

Artsen, verpleegkundigen en ondersteunend personeel in drukke zorginstellingen willen zoveel mogelijk tijd besteden aan de zorg voor patiënten; afleiding door niet geschikte IT-apparatuur kan enorm frustrerend zijn.

De uitdaging voor het kleine IT-team van een medische praktijk in Mablethorpe, Lincolnshire.

De praktijk heeft twee gebouwen, vijf huisartsen, acht praktijkverpleegkundigen en een team van gezondheidsassistenten die dagelijks honderden afspraken maken met patiënten. Het printerpark bestaat uit apparaten in elke spreekkamer en andere apparaten bij de receptie en op kantoor. Ze worden gebruikt om voorschriften, kennisgevingen, kantoordocumenten en ontvangstbewijzen voor niet-ziekenhuisdiensten af te drukken.

De printers waren oud - frequente storingen, slechte technische ondersteuning en stijgende kosten voor verbruiksartikelen.

Een betrouwbaarde en efficiënte oplossing

Het praktijkteam beheerde het printerpark zelf, bestelde zelf toners en maakte gebruik van technische ondersteuning van een externe leverancier.

Ze besloten over te stappen op een MPS-overeenkomst (Managed Print Service) met Brother, waardoor in de hele praktijk een nieuwe vloot van 58 printers werd geïnstalleerd.

Er werd gekozen voor robuuste HL-L5100DNT zwart-wit laserprinters, ontworpen om betrouwbare en zuinige afdrukprestaties in grote volumes te leveren. De deal omvatte ook vier HL-L9310CDW kleurenlaserprinters.

Geschikt voor het doel

De medische praktijk heeft aanzienlijke besparingen gerealiseerd door de upgrade naar nieuwe, betrouwbaardere printers in de hele praktijk, zowel qua personeelstijd als financieel. Niet alleen is het aantal technische problemen afgenomen tot quasi nul, maar dankzij de toners met hoge capaciteit en de geautomatiseerde levering van benodigdheden, verliest het team veel minder tijd aan het beheer van het printerpark.

Onder de MPS-overeenkomst wordt elk aspect van het printerbeheer geregeld, van het bijbestellen van supplies en het bewaken van de status van de apparaten tot facturering en snelle technische ondersteuning.

Het IT-team heeft ook volledige zichtbaarheid als dat nodig is - met behulp van de Brother Online portal kunnen ze de printers nu op afstand monitoren om de printvolumes op te volgen en eventueel over- of ondergebruik van apparaten te identificeren.

“Sinds de eerste dag werken de nieuwe printers vlekkeloos. Ze zijn naadloos geïntegreerd met ons systeem voor digitale patiëntendossiers, waardoor het afdrukken overal in het gebouw heel intuïtief verloopt."

"De hoeveelheid tijd die onze mensen nu met de printers doorbrengen is drastisch verminderd en ze zijn niet langer de bron van frustratie. Dankij de uitstekende technische ondersteuning, zijn we ervan overtuigd, als er zich problemen zouden voordoen, ze snel zullen worden opgelost ", aldus de IT-beheerder van Medical Practice.

Meer informatie over de oplossingen van Brother voor de eerstelijnsgezondheidszorg.


Download het succesverhaal van de grote medische praktijk

Wat is het resultaat?

Costs

19 procent kostenbesparing

De praktijk bespaart 19 procent met printerpark van Brother in vergelijking met de vorige oplossing.

Efficiency

Betere betrouwbaarheid en efficiëntie

Het personeel heeft veel meer tijd om zich te concentreren op de patiëntenzorg.

Support

Uitgebreide ondersteuning

De snelle technische ondersteuning van Brother zorgt voor elk aspect van het printerbeheer.

Ontdek hoe Brother je bedrijf kan helpen