Pioniers in koffie
Soto Café, opgericht in de jaren veertig in Sevilla, Zuid-Spanje, was een pionier op het gebied van het verpakken van suiker in Andalusië. Begonnen met de distributie van kistsuiker, groeide het bedrijf uit tot distributeur van een assortiment koffiegerelateerde producten in de voedingsmiddelen- en horecabranche.
In de jaren negentig stelde het bedrijf zich ten doel de essentie van een familiebedrijf te behouden en tegelijkertijd te moderniseren voor de 21e eeuw. Een deel van deze modernisering wordt vandaag de dag nog steeds uitgevoerd met een sterke betrokkenheid bij het milieu bij het gebruik van al haar verpakkingen - waarbij wordt gestreefd naar maximale energie-efficiëntie in hun faciliteiten en waarbij gebruik wordt gemaakt van biologisch afbreekbare en gerecyclede materialen.
Soto Café heeft de machines in al hun brand- en verpakkingsprocessen gemoderniseerd, zodat ze hun toeleveringsketen kunnen volgen, van koffieboon tot koffiekopje. Er zijn ook meerdere protocollen geïntroduceerd voor kwaliteitscontrole om ervoor te zorgen dat elke kilo koffie die in de faciliteiten wordt gebrand, van de beste kwaliteit is.
Opschaling van espresso naar 'grande' formaat
Soto Café moest het mobiele documentprinten dat hun chauffeurs uitvoerden voor verkopen onderweg verbeteren, omdat hun bestaande oplossing niet voldeed aan de behoeften van hun klanten en hun bedrijfsimago schaadde.
Chauffeurs van Soto Café laten elke dag een verkooproute opstellen en moeten voor elk bezoek een afleverbon en/of factuur genereren. Documenten printen zonder fouten was essentieel voor hun bedrijf.
Voorheen gebruikten de chauffeurs een directe thermische mobiele printoplossing voor leveringsbonnen en facturen voor producten die onderweg werden verkocht. De oplossing die ze gebruikten was het produceren van kaartjes van 3 inch die te klein waren om alle benodigde informatie te bevatten, waardoor ze moeilijk te lezen waren voor de klant en moeilijk te archiveren waren.
Soto Café besloot dat ze in plaats daarvan A4-documenten moesten genereren, om meer details over de operatie op te nemen en tegelijkertijd het formaat en de kwaliteit van het afdrukken te verbeteren.
Het bedrijf koos voor de PJ-762 mobiele printers van Brother om de onnodige kosten van de vorige oplossing te verminderen en documenten van professionelere kwaliteit te produceren om de klanttevredenheid te garanderen.