1. Home Brother
  2. Thuis
  3. B Inspired
  4. Je home office
  5. Hoe los je de 3 grootste problemen met je thuisprinter op?
GettyImages-1135153593 1

Hoe los je de 3 grootste problemen met je thuisprinter op?

In een recent onderzoek vroegen we consumenten die thuis printen naar hun grootste frustraties. Wat zeiden ze? Wat adviseren we?

Frustraties door printproblemen los je gelukkig eenvoudig op. Is de inkt bijna, kocht je per ongeluk de verkeerde inkt of is er een papierstoring? Deze frustraties komen al eens voor bij 71 procent van de consumenten die thuis printen.
What is your biggest frustration when using your home printer - 1170x500

1. Waarom is het inktniveau van mijn printer laag als ik moet printen?

Het is je al overkomen: het cyaaninktniveau is laag en je kunt je document niet eens in zwart-wit afdrukken. Frustrerend als je dringend moet printen!

Door inkttekort kan je schoolwerk voor morgen, last-minute bestellingen of belangrijke te handtekenen documenten niet afdrukken. Ongemakkelijk niet?

Uit ons onderzoek blijkt zelfs dat 51 procent van de ondervraagden het opraken van inkt of toner aanhaalt als hun grootste frustratie. De onmiddellijke oplossing is meestal geen snelle oplossing: online bestellingen duren langer dan je denkt, printerinkt of -toner vind je niet zomaar in een winkel of vaak weet je niet welke cartridge je moet kopen.

Vroeger moest je zelf het inkt- of tonerniveau van je printer controleren. Sommige slimme printers doen dat nu zelf en waarschuwen je via een mobiele app wanneer de toner of inkt bijna op is. De app bevat ook belangrijke informatie zoals het printermodel, het juiste cartridgemodel en een staafdiagram van het inkt of tonerniveau.

En dan zijn er ook de printerabonnementsdiensten die automatisch de juiste inkt- of tonercartridge leveren wanneer je die nodig hebt. Niet meer zelf moeten controleren en altijd inkt of toner ontvangen op het juiste moment.

Het EcoPro-abonnement van Brother combineert automatische levering van inkt en toner met de mogelijkheid om overal en altijd af te drukken via de Brother Mobile Connect App.

Meer over EcoPro

2. Hoe weet ik welke inkt ik nodig heb?

Meer dan de helft van de bezitters van thuisprinters geven toe dat ze wel eens de verkeerde inkt- of tonercartridge kochten. Ons onderzoek geeft aan dat 48 procent van de klanten verkeerde cartridges kochten en deze moesten doorverkopen, weggeven of zelfs weggooien. Er bestaan veel inkt- of tonercartridges die er hetzelfde uitzien, maar mogelijk niet compatibel zijn met jouw printermodel.

En wat met alle namaakproducten op de markt? Misschien nog niet de grootste frustratie van consumenten, maar printerfabrikanten werken hard aan dit groeiend probleem.

Een EcoPro inkt- en tonerabonnement lost deze problemen moeiteloos op. Het houdt je voorraad in de gaten en levert automatisch de juiste cartridge. Deze service helpt consumenten en kleine bedrijven om duurzaam, goedkoop en zorgeloos te printen - geen gedoe meer met het zoeken naar de juiste cartridge of geld te verspillen aan de verkeerde cartridge.

Abonneer je op een betere manier van printen!

3. Waarom print mijn printer niet?

Bij elke printer kan een storing of afdrukfout opduiken. Volgens onze enquête zou 20 procent gewoon een nieuwe printer kopen als hun apparaat een storing zou hebben. Een dure en de minst duurzame oplossing.

Kwaliteitsvolle thuisprinters gaan langer mee dan sommige van je andere thuisapparaten. Door het gebruik van Brother Originele Supplies via een printabonnement, kan je de levensduur van je printer zelfs overtreffen.

Waarom werkt je printer niet? Er zijn enkele eenvoudige manieren om dit uit te zoeken. Papierstoringen en softwarefouten verhelp je in enkele minuten met een update die je rechtstreeks downloadt. Is het een ander probleem, dan ondersteunt je vertrouwde printerleverancier je online of telefonisch. Het probleem googelen geeft waarschijnlijk ook snel antwoord.

Kan je het zelf niet oplossen? Een EcoPro-abonnement biedt volledige ondersteuning en garantie voor de duur van je abonnement. Als er ooit een probleem is, staat een expert klaar om je te helpen

Hoe kan EcoPro je helpen?

EcoPro-abonnementen en printers lossen eenvoudig een aantal van de meest voorkomende printerfrustraties op.

EcoPro package being delivered

Ze voldoen aan verschillende printbehoeften en de kosten zijn volledig afhankelijk van je eigen gebruik. Met het 'Light'-abonnement van € 1,99 print je elke maand tot 50 pagina's, gratis levering van inkt- en tonercartridges inbegrepen.

Een professionele gebruiker kiest uit een aanbod abonnementsplannen, zoals het 'Elke dag'-tonerabonnement voor € 17,99 per maand. Je print elke maand tot 500 pagina’s en kan tot 1000 ongebruikte pagina’s meenemen. Ook hier is automatische levering en gratis recyclage van lege cartridges bij de abonnementsprijs inbegrepen.

Nog voordelen? Volgens een rapport van december 2022 van Keypoint Intelligence bespaarden Brother EcoPro-klanten in 12 Europese landen gemiddeld 66,2 procent in vergelijking met het zelf kopen van cartridges. Dat cijfer steeg voor sommige klanten tot 72 procent, afhankelijk van het apparaat en de locatie. Alle gebruikte gratis teruggestuurde inkt- en tonercartridges worden geherfabriceerd of gerecycleerd. Geen onnodige verspilling.

Gedaan met printerproblemen thuis! Sluit vandaag nog een EcoPro inkt- en tonerabonnement af en geniet van een betere manier van printen met de Brother Mobile Connect app. EcoPro - een voordelige oplossing voor al je printfrustraties.

Meer artikels over Je home office

Dit vind je wellicht ook leuk...

Terug naar boven