1. Home Brother
  2. Dienst na-verkoop
  3. Een product retourneren

Retour van aangekochte producten bij Brother België

Deze retourvoorwaarden zijn alleen van toepassing op producten die zijn aangekocht bij Brother International Belgium. Als u uw product bij ander Brother kantoor heeft gekocht, neem dan rechtstreeks contact met hen op en vraag naar hun retourbeleid.

Retour van defecte of beschadigde producten

Als uw apparaat defect of beschadigd is, is een andere procedure van kracht.

Een herstelling aanvragen

Retour van producten zonder RMA-nummer

Voordat u een product terugstuurt, moet u een RMA-nummer (Return Material Authorization) aanvragen. Brother kent u dit nummer toe op basis van het onderstaande formulier, indien uw aanvraag voldoet aan onze retourvoorwaarden.

Retourvoorwaarden

 

Voorwaarden

Brother zal een teruggestuurd artikel voor 100% crediteren indien aan de volgende voorwaarden wordt voldaan.

  • Enkel goederen aangekocht bij Brother International Belgium komen in aanmerking voor deze procedure.
  • U beschikt over een RMA-nummer dat u wordt toegekend door Brother na aanvraag.
  • U meldt het artikel aan voor retour binnen de 14 dagen na aankoopdatum.
  • Het artikel moet teruggestuurd worden in de originele, ongeopende en onbeschadigde verpakking.
  • Alle meegeleverde accessoires worden teruggestuurd met het artikel.
  • Er zijn geen gebruikssporen zichtbaar op het artikel.

U dient de retourvoorwaarden expliciet te aanvaarden voor het verkrijgen van een RMA-nummer.

 

Wat als mijn artikel niet voldoet aan de retourvoorwaarden?

Voldoet het artikel niet aan één of meerdere retourvoorwaarden, dan kunt u nog altijd een RMA-aanvraag indienen. Na goedkeuring van uw aanvraag kan u het artikel terugsturen. Na ontvangst zal het artikel worden geïnspecteerd en worden gecrediteerd voor een percentage van het aankoopbedrag, afhankelijk van de staat van het artikel. Deze evaluatie gebeurt per retouraanvraag.

Het teruggestuurde artikel zal voor 95% van zijn aankoopwaarde worden terugbetaald indien:

  • Het wordt teruggestuurd na meer dan 14 dagen te starten vanaf de aankoopdatum.
  • De doos van het artikel geopend werd, maar onbeschadigd is. Het artikel werd niet gebruikt en de verpakking van eventuele verbruiksartikelen werd niet geopend.

Het teruggestuurde artikel wordt voor maximum 80% van zijn aankoopwaarde terugbetaald indien:

  • Het wordt teruggestuurd na meer dan 14 dagen te starten vanaf de aankoopdatum.
  • De doos van het artikel geopend is en het gebruikssporen vertoont.
  • De verpakking beschadigd is en dient te worden vervangen.

 

Uitzonderingen

In sommige gevallen is het niet mogelijk om een artikel terug te sturen en is er geen terugname. Brother behoudt zich het recht om een retour van een artikel te weigeren, zelfs indien de reden niet expliciet wordt vermeld in de onderstaande uitzonderingen.

  • Artikelen die niet langer zijn opgenomen in het actuele gamma van Brother
  • Artikelen ouder dan 1 jaar na aankoopdatum
  • Cartridges en toners waarvan de bescherming en het folie is verwijderd.
  • Verbruiksartikelen waarvan de houdbaarheidsdatum minder dan 6 maanden bedraagt.
  • Gebruikte artikelen zonder originele verpakking.
  • Software of servicepacks waarvan de verzegeling is verbroken of de activatiecode is gebruikt.

 

Vul dit formulier in om een RMA-nummer voor uw retour aan te vragen.

Uw gegevens
Te retourneren product
Toegestaan: PDF, Afbeelding (Jpeg, BMP, PNG, GIF, TIFF) en Word doc(x).

Om dit formulier te verzenden dient u akkoord te gaan met onze gebruiksvoorwaarden. Uw gegevens worden verwerkt in overeenstemming met onze privacyverklaring.