0

Nog 33,06 € excl. btw te gaan voor gratis levering

Winkelmandje
Subway logo

De uitdaging

  • Vervang een tijdrovend en inefficiënt beheer- en labelsysteem voor voedselveiligheid
  • Verminder de tijd die nodig is voor winkelpersoneel en managers om regelgeving na te leven en stimuleer meer focus op klantenservice

De oplossing

  • Een cloudgebaseerde tablet-app voor voorraadbeheer en een geïntegreerde, robuuste labelprinter
  • Een database voor voorraadrotatie die op afstand toegankelijk is en regelmatig vanaf elke locatie kan worden bijgewerkt
  • Label kiezen en printen

De resultaten

  • Een boost voor de klantenservice, omdat werknemers meer tijd hebben voor kerntaken
  • Verbeterde compliance en minder risico op fouten, waardoor er minder behoefte is aan toezicht door managers en intensieve training van het personeel

Ik ben absoluut dol op onze nieuwe Navitas- en Brother-oplossing. Waar ik ook ben, kan ik gegevens raadplegen en bijwerken, wat mij enorm veel tijd en stress heeft bespaard.

 

Suzanne Baynes, Operations Manager

Een organisatie die twee Subway franchise-winkels in Basingstoke runt, besloot het systeem voor het labelen en de etiketten van voedingsmiddelen te verbeteren, omdat er in het bestaande systeem knelpunten ontstonden die de klantvriendelijkheid beïnvloedde.

De verouderde printers die de winkels eerder gebruikten, in combinatie met slecht geïntegreerde voorraadrotatie software, zorgde voor een hoge tijdsdruk bij het personeel. In de praktijk namen werknemers daardoor vaak hun toevlucht tot handgeschreven labels.

Dit heeft de mogelijkheid van de restaurants om te voldoen aan zowel de voedselveiligheidsvoorschriften van de overheid als de eigen hygiënevoorschriften van Subway en het beleid voor Hazard Analysis en Critical Control Point (HACCP) in ernstig gevaar gebracht.

Een cruciaal proces voor het bedrijf

De restaurants moeten alle producten in drie verschillende stadia van het procesetiketteren. Elke winkel bedient zo'n 300 klanten per dag, dus er moeten dagelijks honderden labels worden gemaakt.

Telkens wanneer een product uit de vriezer wordt verwijderd om te ontdooien, moeten er etiketten worden afgedrukt. Wanneer het vervolgens voor consumptie geschikt is gemaakt en voorverpakt wordt, moet er opnieuw een label worden geplakt. Voor samengestelde producten is een nog uitgebreider proces van etikettering nodig. Zo moet na het verwarmen een duurzaam van vier uur op het etiket worden vermeld.

Update van een ingewikkeld proces

De complexiteit van het bestaande labelsysteem was in de basis niet goed ontworpen, moeilijk te leren voor nieuw personeel en zeer tijdrovend, zelfs voor ervaren werknemers.

Wanneer een werknemer een nieuw label of batch van labels wilde maken, moest hij of zij een code opzoeken in een database, die vervolgens handmatig in de printer typen, samen met de initialen van de uitvoerende persoon en het aantal gewenste labels. De printer genereerde de relevante labels vervolgens op basis van een interne database.

De impact van dit tijdrovende proces op het personeel was groot, waardoor service aan klanten in het gedrang kwam. Dit werd nog verergerd door de slechte betrouwbaarheid van de printer, die vaak storingen gaf waardoor het personeel moest uitwijken naar handgeschreven labels die niet voldoen aan de hoge voedsel veiligheidsnormen van Subway.

Het nieuwe voorraadbeheersysteem is ontworpen door Navigtas en is gebaseerd op apps. Het heeft ervoor gezorgd dat medewerkers in de winkels nu kunnen beschikken over een gebruiksvriendelijke labeloplossing. Door op het tablet de juiste afbeelding te kiezen, kunnen de juiste labels snel en gemakkelijk worden geselecteerd.

De ultieme geïntegreerde oplossing voor voedselveiligheid

De robuuste en zeer draagbare TD-2120N labelprinter zorgt keer op keer voor snelle labels van hoge kwaliteit. Geen handgeschreven informatie meer, geen vlekken meer, geen fouten meer.

Ontdek de TD-2120N labelprinter

Subway sandwich with ham, cheese, lettuce and tomato

Elke winkel bedient ongeveer 300 klanten per dag, dus er moeten dagelijks honderden labels worden gemaakt.

Label kiezen en printen

Met de naadloze integratie van de Brother TD-2120N labelprinter kunnen labels nu rechtstreeks naar de printer worden gestuurd. De snelheid waarmee dit proces wordt uitgevoerd heeft de knelpunten opgelost, die zich bij de printer ontwikkelen als gevolg van het handmatig invoeren van de codes.

Het resultaat is dat er minder tijd wordt besteed aan het wachten op en gebruiken van de labelprinter, en meer tijd wordt besteed aan het bereiden van etenswaren en het bedienen van klanten.

Volledige efficiëntie

Het Cloud gebaseerde systeem bespaart ook aanzienlijk veel tijd doordat productgegevens op elk moment en op afstand vanaf elke locatie kunnen worden bijgewerkt.

Om het menu spannend te houden voor klanten, heeft Subway de neiging om elke paar maanden nieuwe producten te introduceren, en in sommige perioden zelfs nog vaker. Uiteraard moeten deze onmiddellijk aan het voorraadbeheersysteem worden toegevoegd, zodat het personeel de relevante labels kan printen en gebruiken.

In de vorige procedure werd er gewerkt met een slecht ontworpen database, die eerst volledig bijgewerkt moest worden voordat deze met een kabel op de labelprinters kon worden aangesloten. Met de cloud software is dit proces snel, gemakkelijk en gebruiksvriendelijk geworden, en kunnen alle updates met één druk op de knop bij alle winkels worden geïmplementeerd.

“Met het oude systeem kon gemakkelijk de verkeerde code worden geselecteerd, waardoor het verkeerde label werd genereerd en geprint. Vanwege dit risico moesten we veel tijd investeren in dubbele controles om er absoluut zeker van te zijn dat er geen fouten doorheen glipten. Dit had directe invloed op de efficiëntie en productiviteit.” - Suzanne Banes, Operations Manager bij Subway franchise winkels Subz for You.

Het zeer gebruikersvriendelijke karakter van het nieuwe systeem betekent ook dat het veel makkelijker is om nieuwe werknemers in te werken.

We hebben erg veel baat gehad bij het volledig elimineren van de risico's, in plaats van tijd te investeren in training en monitoring om alles in de gaten te houden. Als je potentiële menselijke fouten kunt vermijden, kan je veel tijd besparen, wat uiteindelijk de productiviteit en klantenservice ten goede komt.

Ben je geïnteresseerd, dan beschikt Brother over meer informatie met betrekking tot oplossingen voor voorraadbeheer.

Wat hebben we verwezenlijkt?

White clock icon on a round teal background

Meer efficiëntie

Een boost voor de klantenservice omdat medewerkers meer tijd kunnen besteden aan kerntaken.

White compliance award icon on a round teal background

Verbeterde naleving

Verminderd risico op fouten, waardoor de behoefte aan toezicht van managers en intensieve training van het personeel afneemt.

White cloud icon on a round teal background

Cloudgebaseerd systeem

Voorraadrotatierecords die op afstand toegankelijk zijn, zodat regelmatige updates vanaf elke locatie mogelijk zijn.

Ontdek de voordelen van de Brother oplossingen voor jouw onderneming