Audit biedt een complete oplossing
Na een evaluatie van de bestaande set-up heeft Brother een Managed Print Service (MPS) aanbevolen waarmee de Club nu al het printergebruik in realtime online kan volgen. Alle reparaties, advies en benodigdheden zijn inbegrepen en het Brother-team biedt voortdurende technische ondersteuning, terwijl regelmatige evaluatievergaderingen ervoor zorgen dat aan alle doelstellingen van de Club wordt voldaan.De netwerkprinter en faxmachine van elke locatie worden vervangen door een multifunctioneel apparaat dat kan printen, kopiëren en faxen.De MFC-8950DW draadloze zwart/wit laserprinter werd als de ideale oplossing gezien zijn betrouwbaarheid, prijs-kwaliteitverhouding en veelzijdigheid.
Na een succesvolle test werden de nieuwe apparaten op vooraf vastgestelde installatiedata naar elke locatie verzonden. Clubmedewerkers op locatie installeerden het apparaat, dat Brother vervolgens op afstand configureerde, waardoor de uitvaltijd tot een minimum werd beperkt. De Club betaalt nu alleen voor wat het gebruikt, per afgedrukte pagina, wat aanzienlijke besparingen oplevert op leveringen en onderhoud. Van cruciaal belang is dat het systeem een absoluut overzicht biedt van de lopende afdrukkosten in het hele netwerk, zodat eventuele mogelijkheden voor verdere besparingen snel kunnen worden geïdentificeerd.
Besparingen stapelen zich snel op
De oplossing was financieel zeer zinvol, met een rendement op investering in het derde jaar van het vijfjarige contract en een totale besparing van maar liefst £45.000 gedurende de looptijd van de overeenkomst. De betrouwbaarheid is drastisch verbeterd, met een uptime van 99,93 procent voor de hele vloot.
Een gemakkelijke beslissing
"De beslissing om voor een managed print service te gaan, was uiteindelijk gemakkelijk te nemen. Brother heeft ons geholpen om een effectief, holistisch systeem te introduceren voor printen, scannen en kopiëren in onze Clubvestigingen. De machines zijn gemakkelijk te gebruiken, consistent betrouwbaar, met technici die altijd beschikbaar zijn in de zeldzame gevallen dat we problemen hebben, en de all-inclusive vergoeding geeft ons echte gemoedsrust. Ik denk dat onze leden nog lang zullen profiteren van de voordelen." Justin Bricknell, Teamleider Servicedesk, The Caravan and Motorhome Club.
Meer informatie over Managed Print Services.