1. Home Brother
  2. Over ons
  3. Nieuws
  4. 2023
  5. Brother nummer 1 van verkoop laserprinters in West-Europa in laatste kwartaal van 2022

Brother nummer 1 verkoop laserprinters West-Europa in laatste kwartaal 2022

De verkoop van Brother A4-laserprinters was goed voor 30% van de totale lasermarkt in heel West-Europa tussen 1 oktober en 31 december 2022.

Volgens de Worldwide Quarterly Hardcopy Peripherals Tracker van International Data Corporation (IDC) streefde Brother in het laatste kwartaal van 2022 concurrent HP voorbij met 2 procentpunten en leidde de totale laserprinterverkopen - met een verkoop van iets meer dan 395.000 A4-eenheden in heel West-Europa - een stijging van 13% (13,9%) ten opzichte van het vorige kwartaal. Als we alleen naar de A4-laserverkopen kijken, is deze voorsprong tot 3 procentpunten gestegen, waarbij Brother 35% van de markt verovert, met 9,5% meer verkochte eenheden dan HP.

Totale A4-laserprintermarkt - West-Europa / Bron: IDC WW HCP Tracker, maart 2023

Sinds 2018 heeft Brother zijn marktaandeel voor A4-lasers in heel West-Europa voortdurend vergroot, en in 2022 was het goed voor 30,7% van alle leveringen, een stijging van 6 procentpunten in de afgelopen 5 jaar - de grootste marktaandeelstijging van alle andere bedrijven. Deze stijging is een gevolg van Brothers uitgebreid aanbod aan hardware, diensten en hun vermogen om samen te werken met bedrijven en oplossingen op maat te maken.

Christopher Marshall, Executive Director bij Brother International Europe: "Deze cijfers tonen niet alleen de kracht van de huidige zakelijke lasermarkt aan, maar ook het vertrouwen in wat Brother op dit gebied te bieden heeft. Elk jaar dichten we de kloof en leveren we meer apparaten aan bedrijven in heel West-Europa, en ik ben ervan overtuigd dat dit te danken is aan de kwaliteit van ons aanbod en ons vermogen om samen te werken met onze klanten en hun veranderende behoeften te ondersteunen."

Het gamma A4-laserprinters is goed geplaatst in de huidige markt en ondersteunt bedrijven die op hybride manier werken en een printinfrastructuur hebben die een personeelsbestand op meerdere locaties ondersteunt.

Chris voegt hieraan toe: "Voor Brother is het ongelooflijk belangrijk om bedrijven door perioden van verandering te loodsen, en we streven er voortdurend naar om oplossingen aan te bieden die onze klanten helpen bij de uitdagingen waarmee ze geconfronteerd worden. En met het huidige klimaat en de evolutie van het werken snakken bedrijven naar eenvoudigere, slimmere en flexibelere oplossingen die zich aanpassen aan hun veranderende behoeften, en we bevinden ons in een perfecte positie om dat te bieden".

Het A4-laserportfolio van Brother zal dit jaar nog verder uitbreiden met een reeks compacte professionele kleurenprinters die de flexibiliteit bieden om te voldoen aan de behoeften van hedendaagse bedrijven, en met nog eens twee reeksen die zijn ontworpen om te voldoen aan de behoeften van het thuiskantoor.

Over Brother

Met een geschiedenis van meer dan 100 jaar innovatie is Brother vandaag een wereldwijde leverancier van bedrijfsoplossingen. De onderneming werd in 1908 in Japan opgericht als Yasui Sewing Machines Co en later omgedoopt tot Brother. Ze is over de hele wereld actief in meer dan 40 landen en past zich voortdurend aan om doeltreffende oplossingen te brengen die beantwoorden aan een steeds veranderende markt. Van Managed Print Services tot printers, scanners en labelprinters. De producten en services van Brother zijn ontworpen om de efficiëntie en productiviteit te verhogen, en de samenwerking op de werkplek te bevorderen.

Brother Logo Blue