0

Nog 33,06 € excl. btw te gaan voor gratis levering

Winkelmandje

Algemene voorwaarden

 

Artikel 1 - Voorwerp van de Overeenkomst

Door ondertekening van deze Overeenkomst verbindt de Klant er zich toe originele Brother-verbruiksartikelen te gebruiken zolang de overeenkomst niet wordt beëindigd voor de in de bijzondere voorwaarden gespecificeerde Brother-toestellen aan de overeengekomen maandelijkse vergoeding en eventuele bijkomende afdrukkost per pagina. Onder verbruiksartikelen wordt begrepen: toners, inktpatronen, drums, riem en opvangbak afvaltoner. Gedurende de volledige duur van deze Overeenkomst zal Brother naast verbruiksartikelen ook een “on site” onderhouds- en hersteldienst voor het toestel leveren.

De Klant bevestigt voorafgaandelijk aan de ondertekening van deze Overeenkomst behoorlijk ingelicht te zijn geworden dat deze Overeenkomst enkel uitvoerbaar is in de mate dat de tellerstand van de betrokken toestellen correct geregistreerd en gecommuniceerd wordt aan het Brother MPS portaal. De bestelling van verbruiksartikelen gebeurt automatisch. De Klant plaatst de geleverde verbruiksartikelen eigenhandig in het toestel.

Artikel 2 - Duur

Deze Overeenkomst treedt in werking na ondertekening ervan door partijen. Deze Overeenkomst wordt gesloten voor onbepaalde duur.

Beide partijen kunnen de Overeenkomst te allen tijde opzeggen middels een aangetekend schrijven of e-mail naar mps.finance@brother.be. De Overeenkomst komt dan 1 maand na de datum van het opzegbericht ten einde.

Artikel 3 - Berekening van de vergoeding, periodiciteit en betaling

De vergoeding van de afdrukken wordt maandelijks of driemaandelijks door Brother gefactureerd aan de Klant: zie Bijzondere Voorwaarden. Wanneer de facturering per kwartaal is start de facturatieperiode in de maand van de ondertekening van de MPS-overeenkomst en volgt de eerste factuur op de 1ste werkdag volgend op een periode van drie maand. Wanneer de facturering per maand is start de facturatieperiode in de maand van de ondertekening van de MPS-overeenkomst en volgt de eerste factuur op de 1ste werkdag volgend op die maand.

De Klant engageert zich om maandelijks een volume aan pagina’s te printen. Het afgesproken paginavolume wordt maandelijks of driemaandelijks gefactureerd (zie Bijzondere Voorwaarden) aan de overeengekomen prijs. De Klant betaalt het afgesproken paginavolume, zelfs in het geval hij dit paginavolume per maand, om welke reden dan ook, niet daadwerkelijk heeft geprint. Een dubbelzijdige afdruk telt voor twee (2) afdrukken. Een A3- afdruk telt ook voor twee bedrukte bladzijden. Een dubbelzijdige A3- afdruk telt voor vier bedrukte bladzijden. De verzending of ontvangst van één (1) gefaxte bladzijde telt voor één (1) afdruk.

Indien het afgesproken maandelijks volume wordt overschreden, zullen de extra pagina’s afzonderlijk worden gefactureerd op basis van de contractueel vastgelegde prijs per pagina.

Indien het afgesproken maandelijks volume niet werd afgeprint, wordt het resterend volume niet overgezet naar de volgende maand noch gecrediteerd.

Artikel 4 - Automatische debitering

De Klant aanvaardt om de aan hem gefactureerde bedragen via automatische debitering te betalen en levert daartoe een behoorlijk ondertekend mandaat tot domiciliëring af. De klant ontvangt via een maandelijkse of driemaandelijkse factuur (zie Bijzondere Voorwaarden) een voorafgaande kennisgeving van de automatische debitering van zijn rekening dewelke 14 dagen na de factuurdatum plaats vindt en zijn recht op protest zodoende onverlet laat.

Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om ervoor te zorgen dat de gegevens van de betaalmethode te allen tijde geldig en up-to-date zijn. Als de details van de betaalmethode wijzigen, dient de Klant Brother hiervan op de hoogte stellen via e-mail naar mps.finance@brother.be. In dit geval zal Brother een nieuw bericht versturen via directdebit@brother.be om een nieuw SEPA-document in te vullen.

Artikel 5 - Herziening van de vergoeding en supplementen

Het bedrag van de vergoeding kan door Brother worden herzien indien de reële dekkingsgraad per afdruk (dus de daadwerkelijk gebruikte hoeveelheid inkt of toner uitgedrukt in een percentage per afdruk) de contractueel afgesproken dekkingsgraad zoals aangegeven in de Bijzondere Voorwaarden overschrijdt of in geval van enige andere bijzondere afname van verbruiksartikelen. Bij een herziening van de vergoeding, wordt deze afzonderlijk gefactureerd op basis van de contractueel vastgelegde prijs per pagina.

Artikel 6 - Verbruiksgegevens

De verbruiksgegevens die worden gemeten door de teller van het toestel worden automatisch doorgegeven aan het Brother MPS portaal. Indien de verbruiksgegevens niet automatisch worden doorgegeven, behoudt Brother zich het recht voor om deze op te vragen bij de Klant via de Verdeler en zal er eventueel een schatting van de afdrukken worden gemaakt.

Artikel 7 - Indexering

De Klant aanvaardt dat Brother jaarlijks de overeengekomen afdruktarieven kan indexeren. In geval deze indexering hoger zou liggen dan 5% per jaar, heeft de Klant het recht deze Overeenkomst op te zeggen middels aangetekend schrijven en met naleving van een opzegtermijn gelijk aan 1 maand dewelke in werking treedt de derde werkdag na datum van verzending.

Artikel 8 - Betwisting

Elke eventuele betwisting met betrekking tot een factuur dient door de Klant te worden gemotiveerd in een schrijven (e-mail of aangetekende brief) dat gericht wordt aan Brother binnen de tien (10) werkdagen na de factuurdatum.

Artikel 9 - Wanbetaling

Indien betaling door toedoen van de Klant niet (tijdig) kan plaatsvinden via domiciliëring (bijv. te weinig saldo) heeft Brother het recht om de uitvoering van deze Overeenkomst volledig of gedeeltelijk op te schorten tot volledige betaling van de achterstallige bedragen in hoofdsom, interesten en kosten. In geval van wanbetaling of laattijdige betaling van een factuur door de Klant op de voorziene vervaldag, vervallen - van rechtswege en zonder ingebrekestelling - alle uitvoeringstermijnen van alle contractuele verbintenissen die hem verleend werden. Bovendien impliceert elke wanbetaling dat er op de verschuldigde sommen (zonder ingebrekestelling) interesten zullen berekend worden en dit op basis van de wettelijke rentevoet (met een minimum van 12%). Ieder bedrag dat na verzending van een herinneringsbrief onbetaald is gebleven, wordt bovendien van rechtswege verhoogd met 15% (met een minimum van 65 euro). In geval van betalingsachterstand mag Brother International Belgium van rechtswege en zonder ingebrekestelling alle leveringen staken en alle bedragen die door de Klant verschuldigd zijn, opeisen.

Artikel 10 - Verplichtingen van de Klant

De Klant zorgt voor een werkende internetverbinding en de nodige openstaande poorten. Hij ziet erop toe dat zijn toestel permanent aan staat. De Klant is verplicht om Brother op de hoogte te brengen van elke wijziging van het installatieadres van de printer(s). Bij elk bezoek van Brother of zijn Verdeler heeft deze het recht om het toestel te controleren en de meterstanden op te nemen. De Klant verbindt zich ertoe samen te werken met Brother of zijn Verdeler en deze op diens verzoek alle vereiste inlichtingen te bezorgen met het oog op de correcte uitvoering van de service. Voorts stemt de Klant ermee in dat Brother of zijn Verdeler op zijn verzoek het toestel mag controleren met inachtneming van een voorafgaande kennisgeving van twee (2) werkdagen. De Klant verbindt zich ertoe te allen tijde de voorschriften te volgen van de handleiding voor gebruik en onderhoud van het toestel.

De toestellen moeten gedurende de volledige duur van de Overeenkomst vrij van defecten en in goedwerkende staat worden gehouden. Voorts verbindt de Klant zich ertoe het toestel gedurende de volledige duur van de Overeenkomst op het grondgebied van België of Luxemburg gelokaliseerd te houden.
De klant bevestigt hierbij dat Brother , en elk lid van de Brother Group gemachtigd is om van de toestellen alle informatie te ontvangen die Brother nodig acht voor het verstrekken van MPS, inclusief (maar niet beperkt tot) data en afdruktijden, het aantal afgedrukte pagina's, het gebruikte papierformaat, de serienummers van het toestel, de voorraadstatus en cartridge-informatie.

Indien de verbinding met het MPS-portaal uitvalt om welke reden ook, dient de Klant hetzij de Verdeler*, hetzij Brother* onmiddellijk te contacteren voor een herinstallatie.

* Diegene die de initiële installatie uitvoerde

Bij de start van de MPS-overeenkomst ontvangt de klant een login voor een Brother Online account die hem toegang geeft tot het MPS-portaal. Dit portaal geeft toegang tot data over de toestellen en facturatie.

MPS mag niet gebruikt worden voor illegale of ongepaste activiteiten.

MPS wordt geleverd "zoals het is" en niettegenstaande enige andere bepaling van deze Voorwaarden, garandeert Brother niet dat de levering van MPS ononderbroken en/of foutloos zal zijn.

Artikel 11 - Verbruiksartikelen

Toestellen hebben ‘inbox’ verbruiksartikelen bij aanvang van het contract hetzij in het toestel, hetzij in de doos.

De Klant ontvangt verbruiksartikelen met als enig doel deze te gebruiken in het toestel tijdens de MPS-termijn. Het is hem niet toegestaan andere verbruiksartikelen in het toestel te gebruiken tijdens de MPS-termijn.

Tijdens de looptijd mag de Klant alleen verbruiksartikelen uit de toestellen verwijderen of plaatsen wanneer hij daarom gevraagd wordt via de weergave van een bericht waarin staat dat de inkt- of tonercartridge moet worden vervangen of als Brother daar anderszins om heeft verzocht. Als de Klant verbruiksartikelen verwijdert voordat hem hierom wordt gevraagd, kunnen er kosten in rekening worden gebracht voor de verspilde verbruiksartikelen.

De verbruiksartikelen die aan de Klant onder deze Voorwaarden worden geleverd zijn niet bestemd voor wederverkoop en mogen alleen worden gebruikt in verband met de MPS-overeenkomst.

De Klant dient op verzoek en na goedkeuring van Brother alle ongebruikte verbruiksartikelen aan Brother te retourneren.

De Klant zal onder alle omstandigheden contact opnemen met Brother indien hij in de onmogelijkheid gesteld is om het toestel te laten functioneren.

Brother zal in geen geval de Klant vergoeden voor verbruiksartikelen die elders werden aangekocht.

Artikel 12 - Opzegging

Onverminderd de bepalingen inzake opzegging, vervroegde beëindiging of afloop die supra zijn opgenomen, kan deze Overeenkomst door elke partij door het louter versturen van een schriftelijke kennisgeving van beëindiging vroegtijdig beëindigd worden indien de andere partij failliet wordt verklaard, aangifte van faillissement doet of tegen haar een vordering tot faillissement laat indienen of indien ze kennelijk insolvabel is, ingeval van ontbinding en/of vereffening van de andere partij, indien uitvoerend of bewarend beslag is gelegd op een deel van of het geheel van de activa van de andere partij of andere uitvoerende of beschermende maatregelen zijn genomen.

Elke partij heeft het recht om deze Overeenkomst te beëindigen middels aangetekend schrijven in geval van een manifeste schending van deze Overeenkomst door de andere partij en mits deze contractuele tekortkoming niet wordt verholpen binnen een termijn van 15 kalenderdagen na ingebrekestelling door de niet in gebreke blijvende partij alsook bij overmacht die langer duurt dan 60 kalenderdagen.

Artikel 13 - Levering

Elke bestelling van verbruiksartikelen die het toestel doorgeeft via het Brother MPS portaal en dewelke wordt aanvaard door Brother zal in regel worden geleverd binnen de drie (3) werkdagen behoudens overmacht (inclusief iedere oorzaak die de regelmatige levering door de leveranciers van Brother verhindert alsook alle omstandigheden die een essentiële wijziging van de economische toestand teweegbrengen en met een substantiële impact op de werking van Brother, haar onderaannemers of leveranciers).

Wanneer zich een geval van overmacht voordoet, zal de getroffen partij de andere partij hiervan onmiddellijk op de hoogte brengen.

Artikel 14 - Recyclage

De Klant onderschrijft het milieuprogramma van Brother en neemt deel aan Brothers recyclageprogramma voor lege toners en inktpatronen. De Klant kan deze gratis terugbezorgen aan Brother volgens de instructies in de verpakking van de verbruiksartikelen of op aanvraag via het portaal https://www.Brother.be/nl-be/recycling.

Artikel 15 - Software – intellectuele rechten van Brother

De Klant erkent dat Brother de exclusieve houder is van de intellectuele eigendomsrechten op de software ‘BRAdmin’, Mass Deployment Tool, Meter Read Tool, e.a. De Klant aanvaardt dat hij een niet-exclusief, tijdelijk, persoonlijk en niet-overdraagbaar gebruiksrecht verwerft, beperkt tot het toestel en het Belgische grondgebied, met het oog op de uitvoering van deze Overeenkomst. De Klant verbindt zich ertoe voormelde software niet gedeeltelijk of volledig te kopiëren, te wissen, uit te wisselen, te vervangen of door te geven aan een niet-geautoriseerde derde. De Klant verbindt zich ertoe deze verbintenissen uit te breiden tot al zijn medewerkers of gevolmachtigden die bevoegd zijn om het toestel en/of de voormelde software te gebruiken.

De Klant zal Brother schadeloosstellen en/of vrijwaren voor alle schade, verliezen, uitgaven en kosten die het gevolg zijn van een feitelijke of juridische vordering, in te stellen tot vrijwaring van haar intellectuele eigendomsrechten.

Artikel 16 - Overdracht/onderaanneming

De Klant aanvaardt dat Brother haar verplichtingen die voortvloeien uit deze Overeenkomst volledig of gedeeltelijk kan overdragen aan derden. In dat geval blijft Brother evenwel verantwoordelijk voor de correcte uitvoering door deze derde van de uitbestede verplichtingen die voortvloeien uit deze Overeenkomst. De Klant mag de verplichtingen die voortvloeien uit deze Overeenkomst niet volledig of gedeeltelijk uitbesteden aan derden, behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming van Brother.

Artikel 17 - Toepasbaar recht en bevoegde rechtbanken

Deze overeenkomst zal worden geïnterpreteerd in overeenstemming met en beheerst door het Belgisch recht.

In geval van geschillen m.b.t. het sluiten, de uitvoering, de interpretatie en/of de beëindiging van deze Overeenkomst, verbinden partijen zich ertoe te goeder trouw besprekingen aan te gaan met het oog op een minnelijke regeling van het geschil.

Indien partijen binnen een redelijke termijn niet tot een minnelijke schikking komen, zullen de bevoegde rechtbanken van het arrondissement Brussel uitsluitend bevoegd zijn om het geschil te beslechten.

Artikel 18 - Gegevensbescherming

Elke partij moet te allen tijde haar respectievelijke verplichtingen krachtens de toepasselijke gegevens beschermingswetgeving naleven m.b.t. alle persoonsgegevens die krachtens deze Overeenkomst worden verwerkt.

Brother gebruikt de persoonsgegevens van de Klant uitsluitend in overeenstemming met zijn privacybeleid. De persoonsgegevens van de Klant worden zo enkel verwerkt in de mate dat en zolang dit noodzakelijk is voor de behartiging van zijn belangen gedurende contractduur van deze Overeenkomst.

De Klant kan Brother altijd contacteren voor de uitoefening van de volgende rechten : een verzoek om toegang of rectificatie van diens persoonsgegevens, een verzoek om verwijdering van diens persoonsgegevens, een verzoek om beperking van de verwerking van diens persoonsgegevens, een bezwaar tegen de verwerking van diens persoonsgegevens, een verzoek tot overdracht van diens persoonsgegevens, een klacht indien de Klant van mening is dat Brother niet zou handelen in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming. De Klant kan zijn verzoek of klacht richten aan privacy@brother.be of Brother, t.a.v. de Compliance Manager, 't Hofveld 8, 1702 Groot-Bijgaarden. De Klant kan ook een klacht indienen bij de Belgische gegevensbeschermingsautoriteit.

Artikel 19 - Modaliteiten voor de uitvoering van de Service

De Service omvat het periodiek onderhoud, de herstelling, de afstelling en controle van de onderdelen van het toestel. Onder periodiek onderhoud wordt verstaan: de vervanging van hardware onderdelen die aan vervanging toe zijn wegens einde levensduur, zoals aangegeven door het toestel. Verplaatsingskosten, uurloon en wisselstukken zijn volledig inbegrepen. Het vervangen van verbruiksartikelen zoals toner(s), drum, belt, inktpatronen, enz. is niet inbegrepen.

De Service wordt uitsluitend geleverd voor de toestellen die gespecifieerd zijn in de Bijzondere Voorwaarden voor de duur van de overeenkomst. Indien de herstelling ter plaatse niet mogelijk is, kan Brother de herstelling uitvoeren in zijn atelier. De Klant kan omwille van de noodzakelijke duur van deze herstelling geen (vervangende) schadevergoeding eisen terwijl Brother, indien mogelijk, tijdelijk en binnen de beperkingen van de beschikbaarheid van zijn voorraad, vervangingsmateriaal ter beschikking zal stellen van de Klant.

Zijn evenwel uitgesloten van de Service, en maken eventueel het voorwerp uit van een toeslag:

  1. Kosten voor de installatie, verplaatsing en herinstallatie. Onder installatie wordt begrepen, het integreren van het toestel in het netwerk van de Klant en het installeren van stuurprogramma’s.
  2. Kosten voor het opnieuw verbinden van het toestel met het MPS-portaal inclusief de herinstallatie van softwaretools om deze verbinding tot stand te brengen wegens redenen die toe te schrijven zijn aan de Klant.
  3. Schade veroorzaakt aan het toestel door de Klant of door elke persoon voor wie hij verantwoordelijk is wegens elke fout, al dan niet opzettelijk, elke verplaatsing of verhuizing van het toestel, elk abnormaal gebruik of gebruik dat indruist tegen de voorschriften van de gebruikershandleiding, elk gebruik van niet-originele verbruiksartikelen van Brother, elke niet-naleving door de Klant van alle wettelijke bepalingen, waaronder de bepalingen die verband houden met de elektrische veiligheid en de aarding.

Indien de Klant een interventie van Brother aanvraagt ter remediering van a) b) of c), zal de Klant een toeslag in rekening worden gebracht door Brother op basis van het geldende tarief. Elke toeslag wordt onmiddellijk en rechtstreeks gefactureerd aan de Klant.

Artikel 20 - Serviceaanvraag

Elke serviceaanvraag dient door de Klant uitsluitend via het Brother MPS portaal te worden ingediend. De Klant ontvangt hiervoor een persoonlijke login en wachtwoord dewelke niet mogen worden overgedragen. Elke serviceaanvraag die aldus wordt doorgegeven en wordt aanvaard door Brother, wordt uitgevoerd door een technicus van Brother of een door Brother aangestelde en gekwalificeerde technicus op het installatieadres dat door de Klant werd opgegeven. De technieker dient de Service te leveren op het installatieadres de werkdag volgend op de screening en verwerking van de aanvraag, die ingediend werd voor 12:00, door het support team van Brother en/of na afspraak met de klant. De dienstverlening zal plaatsvinden op werkdagen en tijdens de Brother kantooruren van maandag tot vrijdag, behalve op feestdagen, brugdagen, uitzonderlijke sluitingen van Brother België en overmacht. De kantooruren van Brother zijn: van maandag tot vrijdag van 8:30 tot 12:30 en van 13:00 tot 17:00.

Tijdens de uitvoering van de service moet er een vertegenwoordiger van de Klant aanwezig zijn die toegang kan geven tot het netwerk van de Klant indien van toepassing.

Artikel 21 - Verplichtingen van de Klant in verband met interventie

De Klant is verplicht om Brother onmiddellijk op de hoogte te brengen van elke wijziging van het installatieadres. De Klant zal het personeel en de aangestelden van Brother vrije toegang verlenen tot zijn lokalen en uitrusting en zal de in zijn onderneming geldende veiligheidsvoorschriften op voorhand aan Brother meedelen. Niet-meegedeelde voorschriften kunnen aan Brother niet worden tegengesteld. Bij elk bezoek door Brother heeft deze het recht om het toestel te controleren, de meterstanden op te nemen en alle documenten met betrekking tot deze overeenkomst op te vragen. De Klant verbindt zich ertoe samen te werken met Brother en deze op diens verzoek alle vereiste inlichtingen te bezorgen met het oog op de correcte uitvoering van de service. De Klant verbindt zich ertoe te allen tijde de voorschriften te volgen van de gebruikershandleiding van het toestel. Voorts verbindt de Klant zich ertoe het toestel gedurende de volledige duur van deze Overeenkomst op het grondgebied van België of Luxemburg geplaatst te houden.

Artikel 22 - Overdracht/onder aanneming

De Klant aanvaardt dat Brother haar verplichtingen die voortvloeien uit deze Service Overeenkomst volledig of gedeeltelijk kan overdragen aan derden. In dat geval blijft Brother evenwel verantwoordelijk voor de correcte uitvoering door deze derde van de uitbestede verplichtingen die voortvloeien uit deze Overeenkomst. De Klant mag de verplichtingen die voortvloeien uit deze Overeenkomst niet volledig of gedeeltelijk uitbesteden aan derden, behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming van Brother.

Artikel 23 - Exclusiviteit

De Klant verbindt zich ertoe om in de loop van de volledige duur van de Overeenkomst uitsluitend beroep te doen op Brother voor elke service aanvraag die verband houdt met de in de bijzondere voorwaarden vermelde toestellen. Indien de Klant dit niet doet, heeft Brother het recht om deze Overeenkomst vroegtijdig te beëindigen.

Artikel 24 - Verantwoordelijkheden van Brother

Brother heeft in het kader van deze Overeenkomst een inspanningsverbintenis, behoudens andersluidende afspraken met de Klant.

Brother kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van een wanuitvoering of laattijdige uitvoering van haar verplichtingen, indien deze wanuitvoering of laattijdige uitvoering voortvloeit uit een wijziging van de Service, een aanvraag van bijkomende Service, van omstandigheden buiten haar wil om zoals inzonderheid een geval van overmacht of een beschikking van hogerhand.

Brother kan niet aansprakelijk worden gesteld voor fouten die werden begaan door eventuele andere interveniënten in het kader van de Service. In het geval van schade die wordt veroorzaakt aan de Klant door de slechte samenwerking van verschillende interveniënten, waaronder Brother, dient deze laatste de schade te vergoeden die uitsluitend door haar schuld werd veroorzaakt en ten belope van haar aandeel erin, vergeleken met dat van de andere interveniënten, zonder hoofdelijke aansprakelijkheid of in solidum.

Brother is niet aansprakelijk voor indirecte schade. De contractuele en extra-contractuele aansprakelijkheid van Brother is beperkt tot de waarde van de prints en van het schadelijdende toestel onder contract.

De klant kan geen aanspraak maken op een buitencontractuele aansprakelijkheid t.a.v. Brother alsook ten aanzien van haar hulppersonen* in geval van schade veroorzaakt door de niet-nakoming van een contractuele verbintenis en/of in geval van een niet-opzettelijke fout met uitzondering van de gevallen opgesomd in art. 6.3 B.W.

De klant aanvaardt dat de hulppersonen van Brother zich als derde-begunstigden kunnen beroepen op de inhoud van dit artikel en erkent tegelijk uitdrukkelijk dat de regeling van schade, van welke aard ook en veroorzaakt in de uitvoering van de overeenkomst door Brother en/of haar hulppersonen, uitsluitend beheerst wordt door het contractenrecht, zelfs indien de gebeurtenis die aan de oorsprong van deze schade ligt, ook een onrechtmatige daad zou kunnen zijn.

De klant erkent dat de regeling van schade alzo hoe dan ook beperkt is tot de rechtstreekse schade voor zover deze alhier bovendien zeker en vaststaand, bepaald en bepaalbaar is en alleszins geen betrekking kan hebben op onrechtstreekse schade tenzij op grond van een van toepassing zijnde bepaling van dwingend recht of openbare orde de klant hierop aanspraak zou kunnen maken.

*“Hulppersonen” : Elke natuurlijke persoon die rechtstreeks of via een rechtspersoon door Brother intern belast wordt met de gehele of gedeeltelijke uitvoering van een door Brother met de klant afgesloten contractuele verbintenis en dit te weten werknemers, medewerkers en bestuurders.

Artikel 25 - Handtekening

De Klant erkent door diens handtekening op deze Overeenkomst dat voormelde algemene en bijzondere voorwaarden hem behoorlijk ter beschikking gesteld zijn voorafgaandelijk aan het afsluiten van deze Overeenkomst en dat hij deze goed heeft begrepen en heeft aanvaard.

Artikel 26 - Afstand van recht

Het niet-opeisen van een recht of het niet toepassen van een sanctie door één van de partijen houdt geenszins een afstand van recht in.

Aanvaard hier de algemene voorwaarden voor Brother MPS Essential

Door dit formulier te verzenden, ga je akkoord met onze gebruiksvoorwaarden. Je gegevens worden verwerkt in overeenstemming met onze privacyverklaring.