Papieren leveringsbewijzen zorgen voor vertragingen bij de facturatie
“Onze chauffeurs vertrokken op maandagochtend om 4 uur en reisden door het hele land om goederen af te leveren en op te halen.
De klanten tekenden een bewijs van levering op de plaats van bestemming en de chauffeurs brachten ze aan het eind van de week terug naar het kantoor. Door deze vertraging konden we de facturen pas twee weken na de uitvoering van de opdrachten versturen.
We wisten dat we het systeem moesten updaten om de processen te stroomlijnen en de betalingen te versnellen.”
Lesley Walker, financieel directeur, Kenley Warehousing and Distribution.
Technologie betekent snellere betaling
Chauffeurs kunnen nu de leveringsbewijzen scannen met de Brother DS-820W (nieuw model is de DS-940DW) zodra de goederen hun bestemming bereiken. Het systeem wordt automatisch bijgewerkt en we kunnen de facturen onmiddellijk via e-mail versturen.
Deze technologie heeft de administratieve tijd drastisch verminderd en de klanten kunnen het leveringsbewijs meteen zien, zodat ze ons sneller op de hoogte kunnen brengen van tekorten of schade.
"De scanner zelf is uitstekend en zeer gebruiksvriendelijk. De beeldkwaliteit is uitstekend en de scanner produceert slechts een klein bestand zodat het niet veel geheugen in beslag neemt, maar toch wordt de scanner geleverd met een enorme geheugenkaart waarop tot 200 documenten kunnen worden opgeslagen. De chauffeurs krijgen nu hun documenten enkele seconden na de levering terug."
Campbell Elliott, Transport Manager van Kenley
Meer informatie over de oplossingen van Brother voor de transport- en logistieke sector.