1. Home Brother
  2. Over ons
  3. Nieuws
  4. 2022
  5. Brother International Europe bestreed in 2021 meer dan 40.000 inbreuken in Europa

Brother International Europe bestreed vorig jaar meer dan 40.000 inbreuken in heel Europa

De bescherming van de intellectuele eigendom van Brother is voor ons wereldwijd, en in heel Europa, een van de belangrijkste aandachtspunten geworden. Het gaat niet alleen om de bescherming van onze handelsmerken, auteursrechten en patenten, maar ook om de bescherming van onze klanten en hun vertrouwen in onze producten en ons merk.

Door onze samenwerking met het merkbeschermingsagentschap Incopro, trad Brother in 2021 in heel Europa op tegen meer dan 28.000 online productaanbiedingen die inbreuk maakten op onze handelsmerken en auteursrechten, en tegen 16.000 misleidende producten. We ondernamen ook actie tegen meer dan 80 websites die misbruik maakten van ons Brother-handelsmerk, geïnfecteerd waren met malware of betrokken waren bij frauduleuze activiteiten.

Onze inspanningen concentreren zich op topmarktplaatsen zoals Amazon. In 2021 verwijderde Brother 990 ASIN's (Amazon Standard Identification Number) voor misbruik van handelsmerken en 148 ASIN's voor inbreuk op patenten in de EU-landen waar Amazon actief is.

Isao Noji. Chairman & Managing Director van Brother International Europe Ltd verklaart: "Het beschermen van de intellectuele eigendom van Brother blijft een van onze belangrijkste aandachtspunten. In 2021 stuitten we op meer dan 40.000 inbreuken op productaanbiedingen die misleidend waren en schadelijk konden zijn voor onze klanten.

"In samenwerking met verschillende onderzoeksbureaus en advocaten hebben we in 2021 ook 10 gevallen van namaak opgespoord, onderzocht en aangepakt, waarbij het ging om een reeks namaaknetwerken.

"We willen dit absoluut benadrukken, omdat onze klanten op zoek zijn naar goede producten en te goeder trouw artikelen zouden kunnen kopen waarvan ze denken dat het Brother-producten zijn, zonder zich ervan bewust te zijn dat het in feite over namaak gaat. Brother investeert daarom voortdurend in deze aanpak om onze klanten en hun bestedingen te beschermen."

Vorig jaar implementeerde Brother ook een robuuster antivervalsingsprogramma om de enorme toevloed van vervalsers online en offline aan te pakken. We willen Brother-klanten en -partners erop wijzen dat het belangrijk is om altijd:

  • bij goedgekeurde kanalen, leveranciers en retailers aan te kopen.
  • het product te authentificeren en te controleren of het origineel is. Ga voor meer informatie naar https://www.brother.be/nl-be/verbruiksartikelen/het-gevaar-van-vervalste-cartridges.
  • de verpakking en de afdrukkwaliteit te controleren.

Klanten van Brother die zich hierover zorgen maken en een vermoedelijk namaakproduct willen melden, kunnen dit op deze pagina doen www.brother.com/id of rechtstreeks contact opnemen met Brother via e-mailadres IPRinfo@brother.co.uk.

Brother International Europe Ltd. ("Brother") is het Europese hoofdkantoor van Brother Industries Ltd, één van 's werelds grootste fabrikanten van afdrukapparatuur.

Over Brother

Met een geschiedenis van meer dan 100 jaar innovatie is Brother vandaag een wereldwijde leverancier van bedrijfsoplossingen. De onderneming werd in 1908 in Japan opgericht als Yasui Sewing Machines Co en later omgedoopt tot Brother. Ze is over de hele wereld actief in meer dan 40 landen en past zich voortdurend aan om doeltreffende oplossingen te brengen die beantwoorden aan een steeds veranderende markt. Van Managed Print Services tot printers, scanners en labelprinters. De producten en services van Brother zijn ontworpen om de efficiëntie en productiviteit te verhogen, en de samenwerking op de werkplek te bevorderen.

Brother - onze merkbescherming in 2021