• 0

    Nog 40 € te gaan voor gratis levering

    Mijn winkelmandje
    1. Home
    2. Over ons
    3. Nieuws
    4. 2018
    5. Multifunctioneel printerpark brengt positieve gebruikerservaring bij klanten van hotelketen - Case Study

    Multifunctioneel printerpark brengt positieve gebruikerservaring bij klanten van hotelketen

    INLEIDING (Case Study)

    Het beschikken over consistente processen om documenten op een groot aantal locaties te verwerken is een dagelijkse uitdaging voor de horecasector.

    Veel hotelketens beheren hun activiteiten vanuit een gecentraliseerde hub. Het is dus van essentieel belang dat elk hotel uniforme processen beheert om efficiënt zaken te doen in verschillende landen en continenten.

    Voor medewerkers die verschillende taken uitvoeren, van printen, scannen, kopiëren tot faxen, is een multifunctionele printer de perfecte tool. Er wordt ruimte bespaard en het verwerken van check-ins en betalingen voor gasten loopt vlot, naadloos en professioneel - wat bijdraagt aan een positieve klantervaring.

    Om aan deze vereisten te voldoen, werden de multifunctionele laserprinters van Brother gekozen als oplossing voor hotelketen Dalmata Hospitality met 46 budgethotels.

    Vroeger gebruikte de keten verschillende modellen van verschillende fabrikanten in de hotels, waardoor inconsistent documentbeheer ontstond. Dit bemoeilijkte ook het onderhoud en de ondersteuning door de gecentraliseerde hulplijn van de hotelketen, waardoor problemen ontstonden in een sector waar een vlotte klantervaring van cruciaal belang is.

    VOORDELEN

    Om processen efficiënter te maken en op werktijd van personeel te besparen, werden toestellen met één functie vervangen door 46 multifunctionele kleurenlaserprinters (één per hotel) die flexibel, betrouwbaar en veilig zijn.

    De MFC-L8900CDW van Brother werd geïntroduceerd in de keten. Deze kleurenlaserprinter print, scant, kopieert en faxt en komt hiermee tegemoet aan de uiteenlopende vereisten van de hotelsector. Het model biedt geavanceerde opties voor papierverwerking, waardoor extra papierladen kunnen toegevoegd worden (uitbreiding papiercapaciteit). De printers integreren zich hiermee eenvoudig naar gelang de grootte van de hotels.

    Benoit Guinaudeau, Internal Auditor bij Dalmata Hospitality, verklaart: "Het voorgestelde Brother-toestel voldeed perfect aan onze behoeften en de prijs-kwaliteitverhouding was goed. De kosten en de grootte van de printer waren belangrijke criteria die onze keuze beïnvloeden; we waren namelijk op zoek naar aanpasbare modellen volgens de capaciteit van onze vestigingen."

    OPLOSSING

    De apparaten zijn geïnstalleerd via het Managed Print Services-aanbod (MPS) van Brother. Deze contractuele oplossing is gebaseerd op de individuele behoeften van de klant en bieden transparantie, stabiliteit en voorspelbaarheid.

    Voordien was het voor de keten moeilijk om afdrukvolumes te beheren en de kosten per pagina te verlagen. De onderneming had een veelzijdige oplossing nodig die value-for-money biedt en efficiënt kan werken in zowel de grote als de kleinere hotels.

    Via deze oplossing kan de keten nu de gebruiks- en bedrijfskosten van alle toestellen bekijken, waardoor er volledige transparantie ontstaat. De onderneming betaalt alleen voor wat de hotels afdrukken en geen vast maandelijks bedrag; dit betekent dat de kleinere hotels niet worden gestraft voor het afdrukken van minder pagina's.  

    MFC-L8900CDW – enkele belangrijke functies

  • Hoge afdruksnelheden tot 31 ppm in kleur/mono
  • Maximale papierinvoer van 2.380 vellen
  • Automatisch dubbelzijdig afdrukken
  • Dubbelzijdige scan
  • Geïntegreerde NFC-kaartlezer
  • 12,6 cm kleurentouchscreen

  •   

    Guinaudeau zegt: "Nu we over digitaal documentbeheer beschikken, is het vooruitzicht van verouderde apparatuur onverenigbaar met de goede werking van een servicebedrijf zoals het onze. Dat is waarom we Brother hebben binnengehaald."

    "Managed Print Services van Brother bewaakt niet alleen het afdrukvolume, maar bestelt en levert ook automatisch verbruiksartikelen indien nodig en zonder tussenkomst van de klant. Ondersteuning is beschikbaar voor klanten tijdens hun gebruikerservaring en dat weerspiegelt het motto van de print- en technologiespecialist 'at your side'."

    De heer Guinaudeau voegt hieraan toe: "Het andere element dat doorslaggevend was, is dat Brother het ondersteuningsbeheer op nationaal niveau heeft gecentraliseerd, wat voor ons veel eenvoudiger is om onze vloot te monitoren en doeltreffende te beheren."

    "Ik ben ervan overtuigd dat de voordelen van het installeren van deze apparatuur zeer snel zichtbaar zullen zijn in termen van kosten, onderhoud en servicekwaliteit."

    Contacteer ons

    Voor meer informatie over deze 'Case study', contacteert u ons Brother Solutions Team.

    E-mailsolutions@brother.be

    DOWNLOAD CASE STUDY NL (PDF)

    Download Afbeeldingen op MyNewsDesk