• 0

    Nog € 40 te gaan voor gratis levering

    Naar winkelwagentje
    1. Home
    2. Over ons
    3. Nieuws
    4. 2017
    5. Brother - een onderneming “At you side”

    Brother - een onderneming “At you side”

    Het bedrijfsmotto “At your side” reflecteert zich in tal van grootschalige samenwerkingen die Brother wereldwijd is aangegaan. Gedurende zijn rijke geschiedenis heeft Brother onder meer een Engels Premier League voetbalteam gesponsord tijdens de Olympische Spelen en een liefdadigheidsorganisatie voor het behoud van het regenwoud met trots gesteund.


    Olympische Spelen - gaan voor goud

    Brother bevestigde zich als een internationale onderneming door in 1984 de Olympische Spelen in Los Angeles te sponsoren. Gedurende dit prestigieuze internationale sportevenement leverde Brother meer dan 3000 schrijfmachines aan journalisten uit 40 verschillende landen. Opgeleide service engineers zorgden op verschillende locaties voor het onderhoud en, indien nodig, herstelling van de typemachines; alles liep dus gesmeerd.

    De Olympische Spelen vonden plaats tijdens de marktovergang van elektrische naar nieuwe superieure elektronische schrijfmachines. Dit was de perfecte gelegenheid voor Brother om de technologie en prestaties van de elektronische EM-1 en EM-2-machines te tonen en een sterke merkaanwezigheid te ontwikkelen.

     

    Succes op wielen

    Vanaf 1998 en gedurende vijf jaar sponseerde Brother de Formule 1 autosport. De wedstrijden werden wereldwijd uitgezonden waardoor de sponsoring door Brother op grote schaal gezien werd - een strategische stap om vernieuwde aandacht te vestigen op een onderneming die voortdurend uitdagingen aangaat.

    Deze sport is zeer populair in Europa en weerspiegelt Brothers strategie om de verkoop op het continent te verhogen; de idealen van Formule 1 - technische vaardigheden/service en nauwkeurige analyse van wetenschappelijke gegevens - stemden overeen met de ambities van de onderneming.

    Een deal scoren

    Met het voetbalstadion van Manchester City Football in de nabijheid van de kantoren van Brother UK, werd de onderneming de belangrijkste sponsor van deze club (1987-1999). Dit partnerschap is één van de langste ononderbroken sponsoringen van de Engelse voetbalploeg. Het Brother-logo pronkte op de shirts die gedragen werden tijdens thuis- en heenwedstrijden én in de periode dat Manchester City terugkeerde naar het topniveau van de Engelse voetbal, de Football League First Division – nu gekend als de Premier League (voor het seizoen 1989-1990). Tijdens dit samenwerkingsverband werd de gesponsorde shirt gedragen door beroemde spelers, zoals Niall Quinn, Peter Reid, Georgi Kinkladze en Steve McMahon.

    Brother Belgium legde een driejarige shirtdeal vast met de voetbalploeg FC Dender. De sponsoring begon in 2008, het jaar dat het team bevorderd werd tot de eerste divisie A, zijnde het hoogste competitieniveau.

    Pedaalkracht

    Brother UK ondersteunde jarenlang het wielrennen op de weg en sponsort momenteel onder meer de Tourreeks, de Tour voor vrouwen en de Ronde van Groot-Brittannië. Ze leverden ook neutrale servicevoertuigen voor de nationale elite-reeks en steunden vier nationale raceteams.

    De eigenschappen van wielrenners op de weg en hun supporters stemmen overeen met die van de verantwoordelijke aankopers van bedrijven die Brother-producten gebruiken. Kenmerken van deze sport, zoals teamwork, efficiëntie, technologie en resultaatgerichtheid, sluiten aan bij de marktpositionering van het merk.

     

     

     

     

    Succes met Sumo

    In april 2017 omarmde Brother Finland zijn Japanse erfgoed en sponsorde het nationaal sumoworstelaarsteam tijdens het Europese Sumo-kampioenschap in Georgia. De atleten, een mix van senior en junior worstelaars, waren succesvol en wonnen twee individuele medailles; het team zelf stond op een verdienstelijke derde plaats in de rangschikking.

     

    Helpende handen

    Sedert 2015 sponsort Brother Duitsland het nationaal handbalteam, dat momenteel Europees kampioen is. De samenwerking kwam tot stand omdat de onderneming begreep dat het team gelijkwaardige eigenschappen heeft - dynamisch, snel en een winnende team.

    Perfecte in harmonie

    Brother International Europe en Brother UK sponsoren sedert 1980 samen de prestigieuze Hallé Concerts City van Manchester. Deze joint-sponsoring is een van de langst bestaande samenwerkingen met een orkest in het Verenigd Koninkrijk. Het orkest is een van de beste symfonische ensembles van de UK en heeft een opmerkelijke geschiedenis van bekende performances over de hele wereld.

    Rainforest revolution

    Brother International Europe is een milieubewuste onderneming en werd in 2009 een toonaangevende partner van Cool Earth, liefdadigheidsinstelling voor de duurzaamheid van het regenwoud. Brother engageerde zich om bedreigde regenwouden te beschermen en hun inheemse gemeenschappen te ondersteunen.

    De print- en technologiespecialist sponsort Cool Earth met behulp van het gratis retour- en recyclageprogramma voor gebruikte inktpatronen en toners. Tot op heden werden dankzij dit programma 2,7 miljoen bomen in het Peruaanse regenwoud (met een oppervlakte van 4.500 hectare) en 1,6 miljoen bomen in Papoea-Nieuw-Guinea (ruim 2.900 hectare) beschermd, wat resulteert in 2,1 miljoen minder ton CO2 in de atmosfeer. Brother ondersteunt ook lokale gemeenschappen via diverse projecten.

    Vorig jaar vierde Brother de rijke geschiedenis van hun naaimachineproductie en doneerde enkele machines aan de JODAN-naaigroep in Papoea-Nieuw-Guinea. Jonge mensen leren naaien en krijgen op deze manier een levensvaardigheid aangereikt. Ook de toekomstige generaties worden aangemoedigd om geld te verdienen door kleding, schooluniformen en quilts te produceren en te verkopen op een lokale markt.