Artikel toegevoegd
  1. Home Brother
  2. Klantenzone
  3. Voorwaarden herstelling

Voorwaarden herstelling

Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kan u bij ons terecht voor een herstelling van uw toestel.

  • Binnen de fabrieksgarantie is dit gratis.
  • Is het product buiten waarborg, dan zal de reparatie worden aangerekend. We kijken het product na en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kan u beslissen of u het product wil laten herstellen.

De commerciële garantie van Brother is uitsluitend geldig op toestellen en toebehoren. Verbruiksartikelen (waaronder inkt, toner, labeltapes, ...) vallen niet onder onze fabrieksgarantie.

Brother biedt verschillende commerciële garanties. Raadpleeg de productpagina voor de standaard garantie en de optionele garantie-uitbreidingen.

U heeft recht op een wettelijke garantie van 2 jaar. Dat is bepaald door de Europese wetgeving, Richtlijn 99/44/EG. Het is enkel uw verkooppunt dat voor deze garantie verantwoordelijk is. Het mag u dus niet zomaar doorverwijzen naar de fabrikant.

Daarnaast biedt Brother International (Belgium) NV commerciële garanties. Onze commerciële garanties zijn geldig indien aan één van de onderstaande voorwaarden wordt voldaan:

  • U heeft het product met het serienummer bij ons geregistreerd.
  • Bij voorlegging van de factuur of een kasticket van een erkend verkooppunt in België of het Groothertogdom Luxemburg.

Komt uw product niet in aanmerking voor een commerciële garantie, dan zijn de Return to Base voorwaarden van toepassing en dit tot 1 jaar na aankoop van het product.

Voor alle herstellingen die buiten de garantietermijn vallen kan Brother, op verzoek van de gebruiker, een prijsopgave maken. Indien men niet akkoord gaat met de prijsopgave, wordt er € 30 exclusief btw onderzoekskosten berekend (exclusief eventuele transportkosten). Het is echter mogelijk om schriftelijk afstand te doen van het product, in dat geval vervallen de onderzoekskosten.

Gebruikersschade is niet gedekt door de standaard garantie van het product. Wil u een product met gebruikersschade laten herstellen, dan zullen wij na een inspectie van het product een prijsopgave maken. Op basis daarvan kan u beslissen of u het product wil laten herstellen of niet.

Indien men niet akkoord gaat met de prijsopgave, wordt er € 30 exclusief btw onderzoekskosten berekend (exclusief eventuele transportkosten). Het is echter mogelijk om schriftelijk afstand te doen van het product, in dat geval vervallen de onderzoekskosten.

Heeft u het product gekocht via een erkend verkooppunt? Neem dan rechtstreeks contact op met de verkoper van het product.

Contacteer onze Besteldienst als u het product heeft gekocht via de Brother online webshop.

Dat is niet mogelijk. Om er zeker van te zijn dat we het defect kunnen herkennen, moeten we namelijk de werking van het hele product kunnen controleren.

Brother klantenzone

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?