Artikel toegevoegd
  1. Home Brother
  2. Klantenzone
  3. Herstellingen

Een herstelling aanvragen

Als u een product wil laten herstellen dat u heeft besteld op www.brother.be, dan dient u hiervoor een aanvraag te doen.

Een herstelling aanvragen

Hoe kan ik een herstelling aanvragen?

Dit hangt af van de garantievoorwaarden die op het product van toepassing zijn. U vindt de procedure voor uw product op onze infopagina over garantie en herstellingen.

 

Wie herstelt mijn product?

Brother heeft een eigen technische dienst die het product kan herstellen. U kan ook bij de verkoper van het product terecht voor een herstelling. Informeer naar de mogelijkheden bij uw verkooppunt.

 

Herstellen jullie mijn product ter plaatse of moet ik het opsturen?

Heeft u een On Site garantie of een (optionele) garantie-uitbreiding op het product, dan komt een technieker ter plaatse om het toestel te herstellen.

In alle andere gevallen kan u het product laten herstellen bij Brother.

 

Kan ik mijn product bij het verkooppunt afgeven?

Vraag uw verkoper naar de mogelijkheden. Sommige Brother verkooppunten handelen de herstelling verder af voor u, ook wanneer ze geen eigen hersteldienst hebben. U kan het product dan bezorgen aan het verkooppunt, dat voor de aanvraag en het transport zal zorgen.

 

Waar vind ik het serienummer van mijn product?

Het serienummer vindt u terug op de achterkant of onderkant van het product, doorgaans bij een barcode. Het serienummer staat mogelijk ook op de aankoopfactuur.

 

Garantievoorwaarden

Wat als mijn product defect is?

Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kan u bij ons terecht voor een herstelling van uw toestel.

  • Binnen de fabrieksgarantie is dit gratis.
  • Is het product buiten waarborg, dan zal de reparatie worden aangerekend. We kijken het product na en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kan u beslissen of u het product wil laten herstellen.

Welke producten vallen onder de commerciële garantie?

De commerciële garantie van Brother is uitsluitend geldig op toestellen en toebehoren. Verbruiksartikelen (waaronder inkt, toner, labeltapes, ...) vallen niet onder onze fabrieksgarantie.

 

Welke garantie heb ik?

Brother biedt verschillende commerciële garanties. Raadpleeg de productpagina voor de standaard garantie en de optionele garantie-uitbreidingen.

 

Wat bedraagt de garantietermijn op mijn product?

U heeft recht op een wettelijke garantie van 2 jaar. Dat is bepaald door de Europese wetgeving, Richtlijn 99/44/EG. Het is enkel uw verkooppunt dat voor deze garantie verantwoordelijk is. Het mag u dus niet zomaar doorverwijzen naar de fabrikant.

Daarnaast biedt Brother International (Belgium) NV commerciële garanties. Onze commerciële garanties zijn geldig indien aan één van de onderstaande voorwaarden wordt voldaan:

  • U heeft het product met het serienummer bij ons geregistreerd.
  • Bij voorlegging van de factuur of een kasticket van een erkend verkooppunt in België of het Groothertogdom Luxemburg.

Komt uw product niet in aanmerking voor een commerciële garantie, dan zijn de Return to Base voorwaarden van toepassing en dit tot 1 jaar na aankoop van het product.

 

Kan ik ook buiten de fabrieksgarantie mijn product laten herstellen?

Voor alle herstellingen die buiten de garantietermijn vallen kan Brother, op verzoek van de gebruiker, een prijsopgave maken. Indien men niet akkoord gaat met de prijsopgave, wordt er € 30 exclusief btw onderzoekskosten berekend (exclusief eventuele transportkosten). Het is echter mogelijk om schriftelijk afstand te doen van het product, in dat geval vervallen de onderzoekskosten.

 

Herstellen jullie mijn product ook als het gebruikersschade heeft?

Gebruikersschade is niet gedekt door de standaard garantie van het product. Wil u een product met gebruikersschade laten herstellen, dan zullen wij na een inspectie van het product een prijsopgave maken. Op basis daarvan kan u beslissen of u het product wil laten herstellen of niet.

Indien men niet akkoord gaat met de prijsopgave, wordt er € 30 exclusief btw onderzoekskosten berekend (exclusief eventuele transportkosten). Het is echter mogelijk om schriftelijk afstand te doen van het product, in dat geval vervallen de onderzoekskosten.

 

Wat als mijn product beschadigd is geleverd?

Heeft u het product gekocht via een erkend verkooppunt? Neem dan rechtstreeks contact op met de verkoper van het product.

Contacteer onze Besteldienst als u het product heeft gekocht via de Brother online webshop.

 

Kan ik ook defecte onderdelen terugsturen in plaats van het hele product?

Dat is niet mogelijk. Om er zeker van te zijn dat we het defect kunnen herkennen, moeten we namelijk de werking van het hele product kunnen controleren.

 

Status en duur van herstelling

Hoe lang duurt een herstelling?

Wij streven ernaar om een herstelling uit te voeren binnen de kortst mogelijke termijn nadat het toestel wordt aangeboden bij Brother. Afhankelijk van de complexiteit van het probleem, kan deze termijn schommelen tussen twee werkdagen en een week indien alle wisselstukken voorradig zijn.

 

Wat is de status van mijn reparatie?

Contacteer onze Dienst na verkoop indien u een statusupdate van de herstelling wenst. Wij sturen u sowieso een bevestiging wanneer de herstelling uitgevoerd is.

 

Herstellingskosten

Is een herstelling altijd gratis?

Vertoont het toestel binnen de garantieperiode een defect, dan herstellen we het gratis.

Wanneer het defect te wijten is aan gebruikersschade, dan kunnen we het toestel herstellen tegen betaling. We kunnen vooraf niet inschatten wat de herstelkosten zijn. We kijken het toestel na en maken een prijsopgave. U beslist of we de herstelling uitvoeren.

 

Waarom krijg ik een prijsopgave?

U krijgt een prijsopgave als het product niet binnen garantie kan worden hersteld. U kan kiezen uit 3 mogelijkheden:

  • U gaat akkoord met de prijsopgave. Het toestel wordt hersteld.
  • U gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wil wel het toestel terug. U betaalt € 30 excl. btw en krijgt het product teruggestuurd.
  • U gaat niet akkoord met de prijsopgave en doet afstand van het toestel. U betaalt geen kosten en het toestel wordt milieuvriendelijk gerecycleerd.

Product verpakken voor herstelling

Hoe moet ik mijn toestel terugsturen?

Neem de volgende voorzorgsmaatregelen om het toestel goed te beschermen tegen mogelijke schade gedurende het transport:

  • Plaats het toestel in de originele verpakking of in een stevige doos die voldoende bescherming biedt bovenaan, onderaan en aan de zijkanten.
  • Zorg ervoor dat het toestel voldoende is ingepakt zodat het niet kan bewegen in de doos.
  • Verwijder geen verbruiksartikelen zoals inktpatronen, toners en drums uit het toestel zodat onderdelen niet beschadigd kunnen worden.

Moet ik mijn toestel in de originele verpakking terugsturen?

Wij raden aan om het product in de originele verpakking terug te sturen. Is dit niet mogelijk, verpak het product dan in een stevige doos en zorg voor voldoende bescherming.

Brother Online klantenzone

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?