Retourvoorwaarden

DSC Retourbeleid 

Dit retourbeleid geeft informatie over het retourneren van producten die u van ons heeft gekocht met toepassing van onze algemene verkoopvoorwaarden.

Een ander retourbeleid is van toepassing op EcoPro Bezoek voor meer informatie hierover. 

Voor meer informatie over het beëindigen van uw contract met ons (daarin begrepen als u een consument bent en u van gedachten bent veranderd), zie sectie 9 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden.

Wilt u een ongewenst artikel retourneren? 

Zolang een artikel nog in de originele staat verkeert, accepteren wij gratis retourzendingen, met inachtneming van het onderstaande beleid, dat ook ons beleid inzake eerlijk gebruik omvat. Dit heeft geen invloed op uw wettelijke rechten. 

Als u een artikel retourneert met verzoek tot terugbetaling binnen 28 dagen nadat het artikel aan u is geleverd, geven wij u een volledige terugbetaling via de oorspronkelijke betalingsmethode. Wij dragen de kosten voor retourzendingen en het ophalen van de goederen. 

Wij zullen u binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde artikel terugbetalen (of, wanneer wij de retourzending hebben geregeld, vanaf de dag dat u ons informeert dat u het contract wilt annuleren). Wij betalen u terug via de methode die u voor de betaling hebt gebruikt.  

De maximale terugbetaling voor leveringskosten zijn de kosten van verzending via de goedkoopste leveringsmethode die wij aanbieden. 

Alle artikelen worden nagekeken bij terugzending. Om een volledige terugbetaling te ontvangen, moeten alle artikelen ongebruikt naar ons worden teruggestuurd, mogen het veiligheidszegel of de tabs niet verbroken zijn wat ze ongeschikt voor wederverkoop zou maken en moeten ze in hun oorspronkelijke verpakking zitten. Dit is niet van toepassing op defecte artikelen en heeft geen invloed op uw rechten onder de toepasselijke wetgeving, met inbegrip van uw recht om de artikelen te inspecteren wanneer u ze ontvangt. Onverminderd het bovenstaande dient u verbruiksartikelen zoals inktcartridges, tonercartridges of tapes opnieuw te verpakken in een buitenverpakking om beschadiging van de oorspronkelijke verpakking te voorkomen. Plak geen retour- of verpakking labels direct op de doos van de cartridge.  

Wij kunnen uw terugbetaling van de prijs verminderen, rekening houdend met een eventuele waardevermindering van de artikelen als deze is veroorzaakt door uw gebruik van de artikelen op een manier die in een winkel niet zou zijn toegestaan (behandeling van de goederen op een manier die verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de artikelen vast te stellen). Als wij u de betaalde prijs terugbetalen voordat wij de artikelen hebben kunnen inspecteren en later ontdekken dat u ze op een onaanvaardbare manier hebt behandeld, moet u ons een gepast bedrag betalen. 

We vragen u de artikelen terug te zenden naar het oorspronkelijke punt van aankoop. Wij accepteren alleen artikelen die zijn gekocht via onze website; wij kunnen geen artikelen accepteren die zijn gekocht bij distributiepartners. Gelieve  zulke artikelen rechtstreeks aan hen te retourneren volgens hun algemene verkoopsvoorwaarden. 

Na afloop van de retourperiode? 

Wij accepteren geen retourzendingen voor ongewenste artikelen na de betreffende retourperiode zoals hierboven uiteengezet. Dit alles heeft geen invloed op uw wettelijke rechten. 

Een defect of verkeerd artikel retourneren? 

Als u een artikel hebt ontvangen dat onjuist of defect is, neem dan contact met ons op (zie 'hoe retourneer ik mijn product' hieronder) en leg de reden van de retourzending uit. Onze medewerkers zullen u dan helpen om dit op te lossen. 

 

Hoe kan ik mijn product retourneren? 

Neem contact op met onze klantenservice via onze  Live Chat Service of Telefoon, waarvan de details beschikbaar zijn op onze website. Onze agent zal een aantal dingen met u controleren en een RMA-nummer (Retour Materiaal Autorisatie nummer) afgeven en u uitleggen wat er nodig is om de goederen naar ons terug te sturen, hetzij door gebruik te maken van een van de afgiftediensten van onze vervoerders of, in het geval van hardware producten, door ze door ons te laten ophalen. 

 

Verantwoordelijkheid 

U moet voor de artikelen zorgen totdat ze aan ons worden geretourneerd en ze aan ons retourneren in de staat waarin u ze hebt ontvangen. Geretourneerde artikelen zijn uw verantwoordelijkheid totdat ze bij ons of onze vervoerder aankomen, dus ze moeten goed worden ingepakt, zodat ze onderweg niet beschadigd raken. 

 
Aangezien het pakket uw verantwoordelijkheid blijft tot het bij ons aankomt of tot het door ons of onze vervoerder wordt opgehaald, moet u ervoor zorgen dat u een bewijs van verzending krijgt als u gebruik maakt van ophaalpunt voor het geval u contact met ons moet opnemen over uw retourzending.  

Eerlijk gebruik 

Als we een ongebruikelijk patroon van retouractiviteiten of misbruik van het retourbeleid opmerken, dan kan het zijn dat we het account en alle bijbehorende accounts moeten deactiveren. Als dit bij u gebeurt en u denkt dat wij een fout hebben gemaakt, neem dan contact op met de klantenservice en wij zullen dit graag met u bespreken. 

Let op, wij behouden ons het recht voor om juridische stappen tegen u te ondernemen als de artikelen die u retourneert niet overeenkomen met wat u heeft besteld. 

Gemiste afhaling 


Als u niet aanwezig bent wanneer een vervoerder het komt ophalen, komen we nog maar één keer terug, daarna moet u het naar een afhaallocatie brengen. In dit geval erkent u dat u de terugzending onder uw verantwoordelijkheid en op uw eigen kosten op zich neemt.