1. Home Brother
  2. Business
  3. Resource Hub
  4. Blog
  5. Innovatie
  6. Automatisering van het magazijn van e-commercebedrijven leidt naar succes
Een vrouwelijke personeelsarbeider in een fabriek of een pakhuis draagt een helm en een jas met hoge zichtbaarheid terwijl de voorraad op de achtergrond van deze vervoer en logistiekscène zichtbaar is

Automatisering van het magazijn van e-commercebedrijven leidt naar succes

De afgelopen 2 jaar zijn e-commerce en omnichannel-retailstrategieën steeds meer geëvolueerd naar online winkelen door de toenemende behoefte aan contactloze winkelervaring en de veranderende voorkeur van de consumenten.

Volgens de Conferentie van de Verenigde Naties voor Handel en Ontwikkeling is de wereldwijde verkoop via e-commerce in 2020 gestegen tot 26.700 miljard dollar, een stijging van 16% naar 19% van alle detailhandelsverkopen. De pandemie heeft de voorkeur van de consument voor online bestellen en thuisbezorging versneld. Dit heeft de integratie van automatiseringsoplossingen versterkt om aan de toegenomen volumevereisten te kunnen voldoen.

Eén aspect van e-commercelevering dat klanten verwachten is omnichannel-flexibiliteit.

Omnichannel-flexibiliteit vereist geautomatiseerde magazijnlogistiek

Retailbedrijven en logistieke ecosystemen hebben dynamische technologische oplossingen nodig om een nauwkeurige zichtbaarheid van de bevoorradingsketen te garanderen, van productie tot aankoop. Strategische investeringen in technologie voor magazijnautomatisering zullen een gunstige invloed hebben op het succes van bedrijven die de complexiteit van het omnichannel orderafhandelingsproces willen trotseren.

De toename van online bestellingen in combinatie met een tekort aan magazijnmedewerkers heeft de verwerkingsdruk voor retailbedrijven verhoogd; dit ongemak kunnen ze opheffen met behulp van automatisering. Aangezien klanten nu de afhandeling van hun bestelling binnen de twee dagen of dezelfde dag verwachten, kunnen automatiseringsoplossingen, zoals de softwaretools robotica en kunstmatige intelligente (AI), helpen om de operationele en productiviteitskloof in het magazijn te verkleinen.

Magazijnen hebben moeite om werknemers in dienst te houden. Het is dus duidelijk dat de workflowoptimalisatie door middel van automatisering noodzakelijk is. Investeren in automatisering zal uiteindelijk meer winst opleveren, fulfilmentfouten verminderen en de tevredenheid en productiviteit van werknemers verhogen.

Een staafdiagram toont de resultaten van een VDC-onderzoek naar de transport- en logistieksector

 

Waarom moeten retailbedrijven hun automatiseringsoplossingen evalueren ?

Bedrijven worden geconfronteerd met belangrijke operationele uitdagingen op het gebied van voorraadnauwkeurigheid- en beschikbaarheid, het traceren van bedrijfsmiddelen, het gebruik van magazijnruimte en de optimalisatie van orderverwerking. Dit leidt tot inefficiëntie en langere doorlooptijden bij het afhandelen van bestellingen.

VDC Research Group, een toonaangevende autoriteit op het vlak van auto-identificatie, data capture (AIDC) en bedrijfsmobiliteitstechnologie, heeft onlangs een enquête uitgevoerd bij meer dan 240 magazijnbedrijven. Uit deze bevraging worden de belangrijkste bedrijfsinitiatieven voor het verbeteren van de magazijnefficiëntie duidelijk:

  • Verbetering van de opslagcapaciteit (44,4%)
  • Verbetering van tijdige verzending (41.9%)
  • Verbetering van het perfecte orderpercentage (41.5%)

De enquête van VDC Warehouse Trends benadrukt ook dat het verbeteren van de arbeidsoptimalisatie en het retourbeheer, en het verminderen van de kosten door fouten de belangrijkste operationele maatstaven zijn voor het optimaliseren van het magazijn. Het terugdringen van etiketteringsfouten, zoals verkeerd gelabelde producten, slechte barcode-resolutie en beschadigde etiketten, blijft van cruciaal belang voor het verbeteren van de efficiëntie van orderverwerking en het verhogen van de winstmarges. Terugbetalingen en boetes als gevolg van problemen met de leesbaarheid van barcodes variëren immers van $10K tot $20K per overtreding, ten gevolge van het handmatig invoeren van palletinformatie door retailers.

Uit het onderzoek van VDC blijkt ook dat bedrijven een aanhoudende stijging van de verzendvolumes verwachten, maar slechts 55% van de respondenten geeft aan dat het aantal werknemers zal toenemen. Nu het aantal producten in voorraad zal verhogen en de voorraadomzet in dezelfde periode zal stijgen, moeten bedrijven meer doen om de productiviteit te maximaliseren - automatisering is de oplossing.

Van robotica-hardware die de outputproductiviteit kan verhogen, tot softwaretools die transportroutes kunnen optimaliseren - automatisering is van fundamenteel belang om het verwachte toenemende ordervolume te kunnen behandelen.

Magazijnen kunnen vooruitgang boeken met thermische printoplossingen

Een staafdiagram toont de resultaten van een VDC-onderzoek naar de transport- en logistieksector

Auto ID-oplossingen, zoals thermische printers en barcodescanners, maken integraal deel uit van de ondersteuning van magazijnoperaties en de verbetering van de werknemersproductiviteit. Het barcodelabel blijft een essentieel onderdeel van magazijnoperaties en de zichtbaarheid van de toeleveringsketen, en is de meest kostenefficiënte methode van voorraadopvolging.

De integratie van mobiele oplossingen, zoals draagbare scanners en printers, tablets en printers op vorkheftrucks, spraakgestuurde orderverzamelsystemen en mobiele computers verhogen de efficiëntie van de werknemers door de handvrije flexibiliteit te bevorderen en meer on-demand workflows te creëren in plaats van statische werkstations.

Robuuste print- en scansystemen zijn van fundamenteel belang om de uitbreiding van omnichannel te ondersteunen. Aangezien er in de grootste magazijnen per dag duizenden voorraadeenheden worden verzonden, hebben bedrijven behoefte aan de naadloze integratie van extra printers om gelijke tred te kunnen houden met de groeiende pakketvolumes - plug-and-play inzetbaarheid is van vitaal belang voor de dynamiekverandering van e-commerce en omnichannel. Magazijnen moeten ook kunnen rekenen op de betrouwbaarheid van hun labelprinters, want zelfs de kleinste storing kan vertragingen veroorzaken bij de afhandeling. In die zin hebben ondernemingen behoefte aan hoogwaardige en "at your side" service en preventief onderhoud om de etiketteringsprestaties te optimaliseren, of ze nu rechtstreeks met de fabrikant of met een kanaalpartner werken.

 

Thermisch printen vergemakkelijkt de magazijnautomatisering

Bedrijven hebben automatiseringsoplossingen geïntegreerd om belangrijke workflowproblemen, zoals pickingfouten, onnauwkeurige inventaris en goederentracering, aan te pakken. Technologieën, waaronder robotica, kunstmatige intelligentie, block chain en RFID, worden gebruikt om de fulfillment-flexibiliteit te maximaliseren en de beschikbaarheid van werknemers te optimaliseren.

VDC ontdekte dat 44,5% van de respondenten de verbetering van de efficiëntie in magazijnen als primaire reden zag om te investeren in automatisering, terwijl 36,4% de behoefte aan een strategischere planning van arbeidskrachten aangaf als primaire drijfveer voor automatisering. Het sterkste motief voor automatisering blijft echter de noodzaak om gelijke tred te houden met de groeiende online orderverwerking met een snellere leverings-, orderverzamel- en voorraadplanning. Daarom zullen strategische investeringen in technologie, om de operationele zichtbaarheid van belangrijke prestatiecijfers te verbeteren, nuttig blijken bij het oplossen van ordebehandelingsproblemen.

Of je nu op zoek bent naar robotica of kunstmatige intelligentie in je fulfilmentcenter, het barcodelabel blijft van fundamenteel belang voor magazijnactiviteiten. Van nauwkeurig scannen voor de orderverzameling tot locatie-etiketten voor voorraadbeheer, dynamische printoplossingen zijn essentieel voor het beperken van etiketteringsfouten en cruciaal voor een nauwkeurige orderverwerking. Het integreren van robuuste mobiele, desktop en industriële printers in magazijnen zal dus helpen bij het ondersteunen van automatiseringsstrategieën, het verbeteren van de outputproductiviteit en het vergroten van de winstmarges.

Magazijnen hebben ook behoefte aan schaalbare en eenvoudig te integreren thermische printers om aan het groeiende aantal pakketten en de toenemende etiketteringsvereisten te kunnen voldoen. Om de efficiëntie in magazijnen te verbeteren, hebben bedrijven behoefte aan geüpgradede print- en scansystemen die in de cloud verbonden zijn met bedrijfssoftwaretools.

Wil je weten hoe je je kan meten met de concurrentie? Lees in onze laatste whitepaper over de belangrijkste technologie waarin retailers zouden moeten investeren.

Voor ondersteuning bij de integratie of optimalisatie van printtechnologie in uw magazijn staat ons experten-team klaar om u te helpen. Neem vandaag nog contact met ons op.

Meer artikels over Brother Blog | Tips voor innovatie op de werkvloer

Dit vind je wellicht ook leuk...

Terug naar boven