Artikel toegevoegd
  1. Home Brother
  2. Blog
  3. Innovatie
  4. Efficiëntere omnichannel fulfillment met thermisch afdrukken
Een mannelijke bezorger houdt een kartonnen doos vast die hij met een bestelwagen bij een klant aflevert in deze scène uit de transport- en logistiekbranche

Efficiëntere omnichannel fulfillment met thermisch afdrukken

Omnichannel retailstrategieën zijn tijdens de pandemie in een stroomversnelling geraakt om de consument meer koopflexibiliteit te bieden, maar wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen die u moet kennen?

Met de toegenomen behoefte aan een contactloze winkelervaring, hebben strategieën zoals afhalen aan de straatkant, online kopen, afhalen in de winkel (BOPIS), verzenden vanuit de winkel en rechtstreekse levering aan huis aan belang gewonnen om de groeiende vraag van de consument te ondersteunen.

De pandemie heeft de integratie van contactloze fulfillmentopties zoals curbside pickup of click and collect, waarbij consumenten online bestellen en hun bestelling ophalen op aangewezen afhaalparkeerplaatsen, versneld. Volgens VDC Research Group, een toonaangevende autoriteit op het gebied van auto-identificatie en data-capture (AIDC) technologie, heeft meer dan 75% van de 100+ retail respondenten curbside checkout, eCommerce levering, en BOPIS aankoopkanalen geïmplementeerd.

Een grafiek toont de gegevens die het VDC-onderzoeksbureau voor Brother heeft verzameld over de stand van zaken in de transport- en logistieksector

 

Fysieke winkels ("brick and mortar") overbruggen de omnichannelkloof dankzij labelling

Retailers maken steeds vaker gebruik van fysieke winkels als fulfillment centers om omnichannel strategieën te versterken. Uit de Retail-enquête van VDC blijkt dat meer dan 50% van de respondenten omnichannelactiviteiten integreerde om de bedrijfscontinuïteit tijdens de pandemie te versterken, terwijl 48,7% het bieden van inkoopflexibiliteit aangaf als een belangrijke drijfveer voor omnichannelinitiatieven.

Deze omnichannel-strategieën vereisen extra etiketteringsinfrastructuur ter ondersteuning van voorraadbeheer, het traceren van bedrijfsmiddelen en productetiketteringsvereisten, aangezien een succesvolle omnichannel-implementatie nauwkeurigheid van de voorraad, beschikbaarheid van voorraad en snellere afhandeling vereist.

 

Thermische printoplossingen ondersteunen omnichannel-ontwikkelingen

Met het toenemende aantal online bestellingen en SKU's in beheer zijn supply chain zichtbaarheid en traceerbaarheid van producten van cruciaal belang voor omnichannel succes.

Het barcode-etiket blijft van fundamenteel belang voor omnichannel fulfillment, omdat het het voordeligste medium is voor het traceren van voorraden en goederen. Detailhandelaren hebben mobiele hardware nodig voor de ondersteuning van kassa's op straat en mobiele kassa's in de winkel, maar ook voor on-demand productetikettering in voorraadkamers.

Desktopprinters worden steeds populairder in voorraadkamers voor voorraadetikettering en 'ship from store'-toepassingen. Industriële printers hebben ook meer vraag gekregen in magazijnen en productiefaciliteiten ter ondersteuning van verzending en ontvangst, etikettering van eindproducten, verpakking en pakketetikettering.

Geïntegreerde verificatiefunctionaliteit is van vitaal belang gebleken bij het beperken van terugbetalingen door de detailhandel als gevolg van etiketteringsfouten. Thermische printers worden steeds slimmere, onderling verbonden apparaten die opslagfaciliteiten verbeteren, ongeacht de grootte van het bedrijf.

Een grafiek toont de gegevens die het VDC-onderzoeksbureau voor Brother heeft verzameld over de stand van zaken in de transport- en logistieksector

Met omnichannel integratie hebben retailers dynamische technologieoplossingen nodig om multi-channel fulfillment opties te ondersteunen.

  • De integratie van kunstmatig intelligente (AI) softwaretools is belangrijk geworden voor voorspellende analyses, herbevoorradingscyclusanalyse en voorraadoptimalisatie.
  • Robotisering in het hele magazijn kan de efficiëntie van het orderverzamelen en verpakken ondersteunen, evenals transportworkflows door het aantal loopafstanden te verminderen en de pick- en sorteersnelheid op productielijnen te verbeteren.
  • Cloudconnectiviteit tussen technologieën is ook van cruciaal belang voor de efficiëntie van het magazijn, aangezien digitale gegevensopslag en integratie met magazijnsoftwaretools (WMS, WES en TMS) kunnen helpen om redundantie te elimineren door workflows te optimaliseren.
  • Meervoudige tools voor apparaatbeheer voor het op afstand bedienen van instellingen, het diagnosticeren van hardwareprestaties en dashboardanalyses hebben ook de omnichanneloperaties verbeterd. Workflow automatisering is dus een integraal onderdeel van winstgevende omnichannel strategieën.

 

Wat zijn de belangrijkste vereisten voor omnichannel best practice?

Omnichannelintegratie zorgt voor een grotere koopflexibiliteit van de consument en uiteindelijk voor een betere winkelervaring. Lees meer over contactloos winkelen op onze blog.

Dankzij fulfilment-opties op meerdere niveaus kunnen klanten het aankoopkanaal van hun voorkeur kiezen en het bakstenen en mortel-verkeer optimaliseren, aangezien veel consumenten tegenwoordig een gemakkelijke en contactloze winkelervaring verwachten, of ze nu online winkelen of iets in de winkel afhalen. In die zin versterken omnichannelstrategieën de klantbetrokkenheid en verhogen ze de omzetgroei door een groter productbereik.

Een grafiek toont de gegevens die het VDC-onderzoeksbureau voor Brother heeft verzameld over de stand van zaken in de transport- en logistieksector

Succesvolle omnichannel implementatie vereist echter het overwinnen van uitdagingen op het gebied van voorraadzichtbaarheid en software-integratie. VDC's Retail enquête toont aan dat bijna 33% van de respondenten voorraadzichtbaarheid en -voorspelling aanwijst als belangrijke vereisten voor omnichannel integratie, terwijl 36,6% de naadloze integratie met bedrijfssystemen (ERP, WMS, en e-commerce platforms) aanwijst als een sterke katalysator voor omnichannel succes.

Nauwkeurige voorraadbeschikbaarheid is van vitaal belang voor de winstgevendheid van omnichannel, aangezien veel retailers worstelen met nauwkeurige voorraadniveaus om aan de vraag te voldoen. Bovendien moeten bij omnichannel fulfillment hogere vrachtkosten worden omzeild, omdat de kosten van de laatste bezorging ten koste gaan van de winstgevendheid van de marges. Daarom hebben retailers dynamische tools voor voorraadbeheer nodig die complementair zijn met thermische printapparatuur om de nauwkeurigheid van orders en tijdige afhandeling te garanderen.

 

Hoe kan ik de omnichannel best practices van mijn bedrijf verbeteren?

  • Samenwerken met de juiste kanaalprovider, van netwerkconfiguratie tot doorlopende onderhoudsvereisten, om de beste speciaal gebouwde oplossingen te creëren.
  • Optimaliseren van omnichannel workflows door automatisering en mobiliteitsoplossingen.
  • Het mogelijk maken van fulfillment agility en inkoopflexibiliteit via unified commerce platforms.
  • Gebruikmaken van barcodelabels en RFID-technologie om het voorraadbeheer en de zichtbaarheid van de toeleveringsketen te optimaliseren en de efficiëntie van de levering te maximaliseren.

Bovendien is het optimaliseren van het voorraadbeheer in winkels en magazijnen, in combinatie met robuuste leveringsnetwerken, van vitaal belang voor het succes van omnichannel fulfillment. Het barcodelabel en de RFID-tag blijven van fundamenteel belang voor een nauwkeurige tracering van goederen in de toeleveringsketen, waarbij bedrijven moeten beschikken over een dynamische printoplossing om de traceerbaarheid van producten te ondersteunen, van fabricage tot het punt van aankoop.

Of het nu gaat om het aanbieden van BOPIS, ship from store of curbside pickup, digitale synergie tussen warehouse software tools, POS-systemen en thermische print- en barcode scanning hardware zijn van cruciaal belang voor het aansturen van voorraadoptimalisatie en winstgevende omnichannel operaties. Klanten zijn uiteindelijk op zoek naar een naadloze winkelervaring, of die nu in de winkel of online wordt vervuld, en daarom moeten bedrijven beschikken over de beste technologieoplossingen voor hun fulfillmentstrategieën. Het gebruik van verouderde print- en softwaresystemen staat de efficiëntie van omnichannel fulfillment in de weg en bedrijven moeten overwegen hun oplossingen te upgraden om omnichannel workflows te optimaliseren.

Als u ondersteuning nodig heeft bij het zoeken naar manieren waarop etiketterings- en printoplossingen uw fulfillmentstrategie kunnen ondersteunen, staat ons team van experts klaar om u te helpen, dus neem vandaag nog contact met ons op.

Meer artikels over Brother Blog | Tips voor innovatie op de werkvloer

Dit vindt u wellicht ook leuk...

Terug naar boven