1. Home Brother
  2. Business
  3. Resource Hub
  4. Blog
  5. Innovatie
  6. Technologie in 2025 en 7 stappen van kantoor naar ecosysteem
technology-2025-and-the-7-steps-from-office-to-ecosystem

Technologie in 2025 en 7 stappen van kantoor naar ecosysteem

2025 zal er in minder dan zeven jaar zijn, maar in dit tijdperk van digitale verstoring zal dat jaar in het teken staan van een belangrijke ontwikkeling, vooral wat de werkplek betreft.

Volgens Quocirca's nieuwe Print 2025 Rapport zal het kantoor van de nabije toekomst radicaal veranderen in termen van hoe en waar we werken, en de afdruktechnologie die we gebruiken.

Quocirca identificeerde heel veel nieuwe trends. Brother benadrukt 7 inzichten die ons tegen 2025 op weg zullen helpen naar een virtueel, verbonden kantoor-ecosysteem.

1) Mobiele werknemers zullen bijna 60% van de beroepsbevolking uitmaken

Quocirca onthulde dat organisaties anticiperen op het feit dat gemiddeld 60% van hun werknemers mobiel zullen zijn in 2025, vergeleken met 38% in 2017.

Deze aardverschuivende verandering zal mogelijk gemaakt worden door geïntegreerde werkplekoplossingen, waaronder interactieve schermtechnologie, stemassistentie, virtuele assistenten en de toenemende populariteit van samenwerkingshubs en co-working-plaatsen.

2) Groei van Internet of Things (IoT), kunstmatige intelligentie (AI) en data-analyse

IoT*, cloud, data-analyse en AI zullen de komende zeven jaar snel vooruitgaan en nieuwe connectiviteitsmogelijkheden openen. In 2025 zullen naar schatting 80 miljard IoT-apparaten gegevens genereren, waaruit AI en voorspellende analyses inzichten in transformationeel gebruik zullen brengen.

Multifunctionele printers zullen nog meer ingebed zijn in deze bredere IoT-ruimte. Data-analyses zullen op hun beurt de ontwikkeling stimuleren en helpen bij de levensduurverlenging en de verbetering van de onderhoudsondersteuning en klantervaring.

3) Van reguliere aankoop naar contractueel - Managed Print Services (MPS) zullen groeien

MPS heeft tot nu toe enorm veel succes gehad in ondernemingen en van nu tot 2025 wordt verwacht dat 57% van de KMO’s deze oplossing als een service-model zullen gebruiken.

Met MPS, waarbij de nieuwste aangesloten afdruktechnologie wordt gecombineerd met ondersteunend en geoptimaliseerd gebruik, zal de toegenomen aanwending het tempo van werkplek-virtualisatie versnellen.

4) Millennials worden het grootste segment van het personeelsbestand

De millenniumgeneratie, geboren tussen 1980 en 2000, zal in 2025 meer dan 75% van de beroepsbevolking vertegenwoordigen.

Als babyboomers met pensioen gaan, zullen millennials steeds vaker bestuurs- en leidinggevende rollen gaan vervullen. Generatie Z zal ook werken. Ze zijn geboren tussen 2000 en 2009, en opgegroeid met internet.

Deze werknemers zullen hun werkwijzen steeds meer afstemmen op hun digitale verwachtingen in een ontwikkeling die het werk-ecosysteem waarschijnlijk zal veranderen.

5) De nieuwe 'sweet spot' van mobiel printen

Mobiel printen zal in alle sectoren groeien. 54% van de organisaties verwacht dat mobiele printvolumes zullen toenemen, wat een enorme kans betekent om processen met connectiviteit te stroomlijnen.

6) Authenticatiebeveiliging zal domineren

Beveiliging wordt door 84% van de organisaties als een topprioriteit beoordeeld. Om tegemoet te komen aan veranderende uitdagingen, verwacht Quocirca dat toestellen in 2025 de identiteit van gebruikers zullen verifiëren op basis van een reeks factoren zoals biometrie, locatie en stem.

Dit zal nieuwe beveiligingsmogelijkheden openen en zal een centrale rol spelen bij het voltooien van dit nieuwe werk-ecosysteem.

7) Het kantoor met 'minder papier', maar niet 'papierloos'

Een onverwachte generatiewending, die door Quocirca wordt blootgelegd, suggereert dat afdrukken niet snel zal verdwijnen.

Millennials, van wie men een afname van het afdrukken zou vermoeden vanwege hun digitale gewoonten, verwachten dat het printen belangrijker zal worden. Van de 74% van de 18-34-jarigen die denken dat afdrukken tegenwoordig belangrijk is, verwacht 77% dat printen belangrijk zal zijn in 2025. Terwijl de afdrukvolumes afnemen, geeft het rapport van Quocirca een indicatie dat het een belangrijk onderdeel van het slimme, verbonden ecosysteem gaat worden.

Ter voorbereiding van dit nieuwe, virtuele raamwerk, identificeert Quocirca dat innovatie bij de fabrikanten essentieel is.

Ontwikkelingen moeten functionaliteit beschikbaar maken en de gebruikerservaring verbeteren. Brother investeert op dit gebied zwaar in onderzoek en ontwikkeling en zal voortbouwen op het 110-jarige innovatie-record door nauw samen te werken met klanten om producten te ontwikkelen die in de toekomst zijn afgestemd op hun nieuwe behoeften.

* Internet of Things = (tijdelijke) verbinding van toestellen met het internet om gegevens uit te wisselen

Enquêtemethodologie

Quocirca voerde 575 online interviews uit met IT-managers en zakelijke beslissers in KMO's en ondernemingen in het VK, Frankrijk, Duitsland, Nederland en de VS. Het voerde ook 55 telefonische interviews uit met senior executives in de VS, Europa en Japan van een brede vertegenwoordiging van drukwerkfabrikanten, kanaalpartners en ISV's (Independant software vendor). Beide onderzoeken werden in oktober en november 2017 uitgevoerd.

Meer artikels over Brother Blog | Tips voor innovatie op de werkvloer

Dit vind je wellicht ook leuk...

Terug naar boven