case-study-subway-and-brother-labelling

Brother helpt Subway met voedingslabels

De Subway-winkel in Chineham, Basingstoke (UK) ondervond dagelijks problemen met het afdrukken van labels en de stilstand van de labelprinter. De werknemers moesten vaak overgaan naar handgeschreven etiketten.

Achtergrond

De winkel gebruikte een oude labelprinter voor het printen van ingrediëntenlabels voor diepvriesproducten en bereidingen. De labelprinter was echter vaak defect. De hoge kosten van het toestel, de ontoereikende ondersteuning en de hoge reparatiekosten zorgden ervoor dat medewerkers en managers zich gefrustreerd voelden.

De uitdaging

  • Het Food Standards Agency (UK) kent een waarderingscerticaat toe voor voedselhygiëne op basis van drie belangrijke pijlers - twee daarvan richten zich op voorraadrotatie en efficiënte etikettering van voedsel als een subcategorie.
  • Gezien Subway® ook voorraadrotatie door efficiënt beheer van datumgebruik als een van hun belangrijkste conformiteitsprioriteiten opneemt, voldoen de handgeschreven labels vaak niet aan de standaard.

    Labels worden namelijk in onleesbaar handschrift of met een inconsistente lay-out opgemaakt, waardoor ze niet conform zijn. Dit kan een groot probleem worden voor franchisenemers op gebied van voedselveiligheid en certificering, alsook bij de regelmatige nalevingscontroles door Subway®.
  • Deze beoordeling wordt weergegeven in elke levensmiddelenwinkel en is online beschikbaar voor het publiek, wat het belang van het handhaven van hoge voedselstandaarden binnen elk voedingsgerelateerd bedrijf benadrukt.
  • Subway® brengt maandelijks een bezoek aan elke winkel, zodat niet alleen de richtlijnen van het Food Standards Agency worden nageleefd, maar ook het beleid dat Subway® oplegt aan hun franchisenemers.

De oplossing

De Chineham-winkel testte de labelprinter TD-2120N van Brother gedurende zes weken, ter vervanging van de bestaande machine.

De Brother-oplossing was volledig geschikt voor het beoogde doel en met de toevoeging van een labelpeller en eenvoudig te volgen instructies, werden ingevroren en bereide ingrediënten sneller en efficiënter gelabeld.

case-study-subway-and-brother-labelling-blog-image

De resultaten

Subway® Chineham in Basingstoke (UK) was bijzonder enthousiast over de TD-2120N. De snelheid en efficiëntie waarmee hun personeel de dagelijkse taken voltooide, betekende dat ze meer tijd hadden om gerechten te maken en te serveren aan hun klanten, wat immers de klantervaring verbeterde.

Door de grote labelrolcapaciteit moesten ze de rollen minder vaak veranderen en bespaarden ze op de labels zelf. De garantie van 3 jaar gaf hen gemoedsrust en de ondersteuning door Brother UK was uitstekend. Bovendien zijn de aanschafkosten van de labelprinter van Brother aanzienlijk lager dan die van de printer die ze eerder gebruikten. Rekening houdend met dit alles stelt men vast dat dit een essentieel gereedschap is voor het bedrijf.

Quote van Vanessa Mattia, Subway® Chineham, Basingstoke

"Als franchisenemer vind ik voedselveiligheid van cruciaal belang voor mijn bedrijf. Een slechte beoordeling bij de nalevingscontroles of door het Food Standards Agency kan een verwoestend effect hebben op mijn klantenbestand en onderneming."

Download deze case study als PDF of bekijk meer details over de Brother TD-2120N professionele labelprinter. Hier vind je onze andere professionele oplossingen.

Meer artikels over Brother Blog | Tips voor meer efficiëntie in je bedrijf

Dit vind je wellicht ook leuk...

Terug naar boven