1. Home Brother
  2. Over ons
  3. Nieuws
  4. 2024
  5. Brother is leader in duurzaamheid - IDC MarketScape

Brother is ‘leader’ in duurzaamheid - IDC MarketScape

 

Brother Industries, Ltd. (President: Ichiro Sasaki) is erkend als "Leader" in de "IDC MarketScape for Worldwide Sustainability Programs and Services Hardcopy 2023 Vendor Assessment*¹.

IDC MarketScape evalueerde de duurzaamheidsprogramma's en -diensten van 11 printerleveranciers aan de hand van het IDC MarketScape-model.

Dit marktanalysemodel is gebaseerd op een uitgebreide reeks criteria voor het evalueren van belangrijke meetgegevens in bedrijfsstrategieën, -activiteiten en -modellen, producten en governance/risk/compliance-maatregelen (bestuur/risico/naleving) die de hardcopy-leveranciers aanbieden in de context van duurzaamheid.

Omdat de aanpak van duurzaamheid hoogdringend is, geloven we dat het rapport kan dienen als een indicator voor bedrijven en andere gebruikers van printproducten en -diensten bij de selectie van een printerfabrikant.

 

  Brother is een sterke mededinger voor KMO's die op zoek zijn naar printapparatuur met alle belangrijke duurzaamheidskenmerken. De producten van Brother helpen klanten hun milieu-impact te verminderen door een ruim aanbod van milieuvriendelijke productfuncties.

Brother zou ook op de shortlist van leveranciers moeten staan voor wie op zoek is naar een onderneming die investeert in het stimuleren van duurzaamheid in eigen activiteiten. De printerfabrikant focust zich ook op activiteiten voor het behoud van biodiversiteit.  

IDC MarketScape

In de "Brother Group Environmental Vision 2050", geformuleerd in 2018*², verklaart Brother duidelijk zich te blijven inzetten voor het oplossen van de belangrijkste maatschappelijke problemen - klimaatverandering, uitputting van hulpbronnen, milieuvervuiling en vernietiging van het ecosysteem.

Brother gebruikt energie en hulpbronnen om producten te maken op basis van biologische materialen zoals papier, draad en stof. We streven ernaar de impact op het milieu positief te beïnvloeden en de duurzaamheid van zijn bedrijfsactiviteiten te vergroten. Onze milieuprestatie is geïntegreerd in elke fase van de levenscyclus van een product - van ontwerp, ontwikkeling en productie tot gebruik door de klant, verwijdering en recyclage.

De Brother Group identificeerde 3 prioritaire kwesties om aan te pakken:

  • vermindering van CO2-uitstoot
  • circulatie van hulpbronnen
  • behoud van biodiversiteit

De printerfabrikant stelde de visie voor 2050 en het middellangetermijndoel voor FY2030 als mijlpalen om deze visie te bereiken en stimuleert verschillende initiatieven om de doelen te realiseren.

In de duurzaamheidsevaluatie door IDC kreeg de Brother Group een hoge beoordeling voor zijn inspanningen:  minimaliseren van de milieu-impact van zijn bedrijfsactiviteiten op basis van de Brother Group Environmental Vision 2050, om het behoud en herstel van ecosystemen te bevorderen en voor verschillende activiteiten in samenwerking met klanten en zakelijke partners.

 

   We hebben ons best gedaan om te voldoen aan de behoeften van onze klanten, waaronder die op de markt van kleine kantoren, thuiskantoren en de KMO’s, met producten die duurzaamheid in evenwicht brengen met innovatie. We geloven dat onze erkenning als "Leader" in de IDC MarketScape-beoordeling een bewijs is van onze inspanningen om duurzaamheid in al onze activiteiten te bevorderen, geleid door onze milieudoelstelling 'Brother Group Environmental Vision 2050'.

We interpreteren deze erkenning als een waardering voor onze initiatieven om de CO₂-uitstoot te verminderen en hulpbronnen in omloop te brengen. Ook voor de recyclage van tonercartridges en het gebruik van gerecycleerde materialen in sommige van onze producten en de versnelde installatie van zonnepanelen in onze fabrieken.

We zijn trots op deze prestatie en zetten ons verder in om onze milieubewuste inspanningen te verbeteren, bij te dragen aan de maatschappij en de aarde te beschermen.  

Ichiro Sasaki, Representative Director & President van Brother Industries, Ltd.

Brother zal via zijn bedrijfsactiviteiten actief blijven werken aan een duurzame samenleving.

 

Over IDC MarketScape

Het MarketScape-leveranciersbeoordelingsmodel van IDC is ontworpen om een overzicht te geven van de concurrentiekracht van ICT-leveranciers (informatie- en communicatietechnologie) in een bepaalde markt. De onderzoeksmethodologie maakt gebruik van een strikte scoringsmethodologie op basis van zowel kwalitatieve als kwantitatieve criteria die resulteert in één grafische illustratie van de positie van elke leverancier binnen een bepaalde markt. IDC MarketScape biedt een duidelijk kader waarin het product- en dienstenaanbod, de mogelijkheden en strategieën, en de huidige en toekomstige succesfactoren van IT- en telecommunicatieleveranciers zinvol kunnen worden vergeleken. Het raamwerk biedt technologiekopers ook een 360-graden beoordeling van de sterke en zwakke punten van huidige en toekomstige leveranciers.

Over Brother Group

De Brother Group heeft zijn reputatie verdiend als vooraanstaand leverancier van producten voor thuiskantoren en bedrijven en van industriële oplossingen die een revolutie teweegbrengen in de manier waarop we leven en werken. De internationale fabrikant werd meer dan 115 jaar geleden opgericht en realiseerde een wereldwijde omzet van meer dan 815 miljard yen. Ga voor meer informatie naar https://global.brother/en.

 

*1: IDC MarketScape Worldwide Sustainability Programs and Services Hardcopy 2023 Vendor Assessment, doc #US49892223, December 2023 (IDC MarketScape voor wereldwijde duurzaamheidsprogramma's en -diensten printerleverancierbeoordeling 2023)

*2: Gedeeltelijk herzien in 2022

Brother ‘leader’ in duurzaamheid - IDC MarketScape