Brother
  1. Home
  2. Over ons
  3. Nieuws
  4. 2017
  5. Brother engageert zich voor het milieu - Dag van de Aarde 2017 op 22 april

Brother engageert zich voor het milieu - Wij vieren de Dag van de Aarde 2017 op 22 april

Print- en technologiespecialist Brother International Europe kondigt zijn plannen aan om de Dag van de Aarde 2017 te ondersteunen als onderdeel van een langetermijnbelofte voor de bescherming van onze planeet.

Brother zal de Dag van de Aarde op 22 april vieren door zijn milieu-inspanningen te promoten op de Europese websites. Op de social media zal zijn samenwerking met Cool Earth – liefdadigheidsinstelling voor het behoud van de tropisch regenwouden en de ondersteuning van lokale gemeenschappen – en de resultaten in de kijker gezet worden.

Dag van de Aarde begon in 1970 in de Verenigde Staten van Amerika als een nationale dag ter bevordering van de milieubewustwording en om de omgeving waarin we leven en een duurzame toekomst te promoten. Dit initiatief heeft zich sedertdien ontwikkeld tot een wereldwijde dag met een wake-up-call en een aanmoediging tot actie, evenementen en milieubewustwording. Met meer dan één miljard deelnemers in meer dan 192 landen is deze dag uitgegroeid tot het grootste milieuevenement ter wereld.

Brother viert de Dag van de Aarde en benadrukt hiermee het belang van zijn inzet voor het milieu tegenover klanten, partners en verdelers. Deze wereldwijde milieubewuste organisatie voert een bedrijfsbeleid rond verantwoordelijk, ethisch en duurzaam ondernemen, ontwikkelt efficiënte en geavanceerde processen en gaat samenwerkingsverbanden aan met liefdadigheidsprojecten om deze doelstellingen te realiseren.

In 2010 werd Brother een belangrijke partner van Cool Earth en sponsort hen via het retour- en recyclageprogramma voor toners en inktpatronen; dit engagement heeft bijgedragen tot de bescherming van 2,7 miljoen bomen in het tropisch regenwoud van Peru verspreid over meer dan 1.173 hectare, wat resulteert in 2.1 miljoen ton minder CO2-uitstoot.

Brother engageert zich voortdurend om zijn productie-installaties te verbeteren en hiermee de uitstoot van koolstofdioxide te verminderen. Een Milieu-actieprogramma werd door Brother ingevoerd om de CO2-uitstoot met 30 % te verminderen over acht locaties in Japan en dit tussen de werkingsjaren 1990 en 2020. De emissieafname werd bereikt door middel van de invoering van energiebesparende maatregelen: de installatie van een doeltreffend en technologisch hoogstaand airconditioningsysteem, het gebruik van LED’s voor de plafondverlichting en de efficiënte werking van productieapparatuur.

Dit doel werd in 2013 - zeven jaar eerder dan gepland - bereikt, wat leidde tot extra activiteiten om de CO2-uitstoot verder terug te dringen.

Brother past dezelfde milieuverantwoorde visie toe bij het ontwerpen van producten die voldoen aan de internationaal erkende milieulabels, waaronder Energy Star, Blue Angel en Nordic Swan. Bij de aankoop van een energie-efficiënt product besparen klanten op lange termijn geld, terwijl ze hun steentje bijdragen voor het milieu: laag energieverbruik, energiebesparende technologie, lage emissies en mogelijk gebruik van gerecycleerd papier.

In 2009 introduceerde Brother nieuwe matrijstechnologieën; het design van de toestellen veranderde en maakte hen nog milieuvriendelijker. De "coatingvrije" technologie werd ontwikkeld door ingenieurs van Brother in Japan. Het uitschakelen van het coating- en droogproces leidde tot vermindering van energieverbruik, terwijl een hoogwaardige buitenafwerking werd behouden. Deze aanpassing verlaagde de emissies van vluchtige organische stoffen (VOS) tijdens het productieproces en de recyclage, en droeg bij tot de beste balans tussen design, milieuvriendelijkheid en functionaliteit. 

Frank Deneweth, Managing Director bij Brother International Belgium, verklaart: “Brother is een milieubewuste onderneming; onze processen en toestellen zijn ontwikkeld door middel van een toonaangevende technologie die het milieu en de klanten vooropstelt. De bescherming van onze planeet voor de toekomstige generaties houdt ons dagelijks bezig; wij zijn geëngageerd!”

www.earthday.org

  • De eerste Dag van de Aarde op 22 april 1970 heeft 20 miljoen Amerikanen in beweging gebracht en de moderne milieubeweging gelanceerd.
  • Het Earth Day Network, dat op 22 april ontstond, is 's werelds grootste recruiter van de milieubeweging en werkt met meer dan 50.000 partners in 196 landen voor de opbouw van de ecologische democratie.
  • De Dag van de Aarde combineert in haar werking onderwijs, publiek beleid en consumentencampagnes. 
  • De Dag van de Aarde wil iedereen informeren en inspireren om actie te ondernemen ter verdediging van de milieubescherming.